Política de cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vostè tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a major informació.

X

Preestrena del documental ‘Ella fa el que vol’

“Ella fa el que vol” es tracta d’un documental, la intenció del qual és convidar a la reflexió sobre un fet anquilosat en l’imaginari col·lectiu: l’imperatiu social de casar-se, de viure en parella, i com a dona, formar part d’un patró social molt definit.

Una dona amb 50 anys que no s’ha casat ni ha tingut fills decideix aportar un nou referent a l’herència educacional transgredint les normes, desordenant les formes apreses. Per a això transforma el ritual de les noces catòliques casant-se sola, viatja fins al Brasil per a “Desvestir Santos” en el marc de la trecena a San Antonio o cerca un home amb qui compartir la nit de noces a través de les pàgines de contacte on-line.

“Els meus cinquanta anys evidencien la invisibilitat de les dones i el límit de molts paradigmes socials.” En definitiva, el documental versa sobre una realitat dura amb un llenguatge irònic, parla d’educació de gènere i de transgressió.

Presentació de la Guia “Una proposta de les persones refugiades per a la inclusió”

El dia 20 de juny se celebra, com cada any des del 2001, el “Dia Mundial del Refugiat”, una crida a la solidaritat cap a totes aquelles persones a tot el món que s’han vist obligades a fugir de les seves llars.

La Fundació Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes del Mediterrani (FACM) presentarà el pròxim dia 27 de juny, a les 19 h.,  en les sala d’usos múltiples del Museu d’Història de València (MhV), la GUIA: “UNA PROPOSTA DE LES PERSONES REFUGIADES PER A LA INCLUSIÓ”, publicació que s’emmarca en el projecte “Educació en drets humans, com a eina d’inclusió de les persones refugiades”.

Es tracta d’una publicació de caràcter propositiu que recull les bones pràctiques d’inclusió des de la perspectiva de les pròpies persones refugiades que han participat en el projecte i que podrà ser usada per les administracions públiques, organitzacions i institucions civils, i en la qual s’abordaran eixos com a immigració i refugi; formació i ocupació; desenvolupament sostenible; gènere i promoció de la cultura de pau.

Músiques i dones. Érem, som i serem

Jornada sobre el paper de les dones a la Banda de Música Campanar.

Durant l’any 2019 i en els últims anys la Banda de Música Campanar ha assumit el repte d’incloure la perspectiva de gènere en les seues activitats i de fer una reflexió conjunta sobre la situació de les dones i xiquetes en la nostra associació.
Seguint aquesta línia s’ha iniciat el procés d’elaboració del Pla d’Igualtat en el qual treballa una comissió de la Junta Directiva i de l’Escola. I que actualment es troba en la fase de diagnòstic, analitzant les dades estretes aquests mesos.

A més, s’han realitzat exposicions i activitats en el Dia de la Dona. Per acabar aquest curs escolar s’ha dissenyat aquesta Jornada que té com a principal objectiu visibilitzar el paper de les dones a la nostra associació.

Durant els últims mesos un grup de dones fundadores s’ha reunit amb dones de l’actual Junta Directiva i músiques de la Banda, per a reflexionar sobre la nostra situació a l’entitat. Un espai de debat que ha servit per a que diferents generacions de dones reflexionen sobre la igualtat de gènere en l’associació i sobre la importància de les dones en la fundació i el manteniment de la Banda de Música Campanar. S’han analitzat les diferents seccions de l’associació, el professorat, l’alumnat, els instruments elegits i altres aspectes que ens han mostrat una realitat i unes conclusions que s’exposaran aquest dissabte en la Jornada.

Un dia en el que també comptarem amb un concert de les dones de la banda i l’escola. Un concert preparat durant els últims mesos i en el que col·laboraran dones d’altres agrupacions musicals per a cobrir instruments minoritaris. S’ interpretaran obres composades per dones. I el dirigirà la Directora de l’Escola: Mayka Solera Santiago.
En aquest acte, també col·labora el Cor de Campanar, involucrat en les activitats de l’associació, ha preparat un xicotet concert amb una representació de dones dirigides per la seua directora: MºDolores Bayarri Castelló.

Després de l’acte hi haurà un menjar popular en el qual totes les persones participants i assistents podran gaudir d’una paella a preus populars. És necessària la prèvia inscripció a secretària o enviant un correu a musicos@bandacampanar.com

La vesprada finalitzarà amb la projecció del documental “Las que faltaban”, que mostra el masclisme en la indústria musical i tracta de rebel·lar-se contra les discriminacions per raó de gènere en aquest món. “Las que faltaban” són Vera Carrión i Bàrbara López músiques integrants del conjunt valencià Mafalda.

Així finalitzarem una jornada de reflexió i debat. Crearem un espai obert per a exposar tot el recollit aquests mesos de treball i donarem per finalitzada la fase de diagnòstic del Pla d’Igualtat.
Un dia per a les dones i sobre les dones de la Banda de Música Campanar, un homenatge a aquelles dones que van estar, que estan i estaran. I un moment per a abordar des d’una perspectiva de gènere els reptes del futur de la nostra associació.

Vos convidem a totes i a tots a gaudir d’aquest acte en el que tractarem d’ incloure en la música la perspectiva de gènere i ficar damunt la taula aspectes que s’han de reflexionar i canviar.

Mujer Gitana

Exposició de fotografies organitzada per l’Asociación de Mujeres Gitanas Romi, sobre la temàtica de les dones gitanes.

Nowhere Man, un solo de dansa d’Andrés Corchero

En el marc de l’exposició La mirada de les coses. Fotografia japonesa entorn de Provoke, convidem a Andrés Corchero, ballarí format amb Kazuo Ohno (cofundador amb Tatsumi Hijikata de la dansa Butho) i amb Min Tanaka (amb qui ballà al Japó, Europa i els Estats Units) a realitzar una improvisació que nasca i modifique el propi espai expositiu. A partir de l’escolta de l’espai-context de l’exposició i, alhora, del solo Nowhere man, el ballarí realitzarà un diàleg entre el seu cos, l’espai, les obres exposades i els propis espectadors.

«Nowhere man naix del desig de ballar a partir de música que, per la raó que siga, m’emociona, em fa riure, plorar, pensar… Decidisc l’espai sonor i la música en funció del moment vital i d l’espai d’actuació. Nowhere man és un projecte obert que em permet construir cada dia una peça diferent. És per això que el lloc de l’actuació és fonamental, donat que determina en gran manera la “composició final”».
Andrés Corchero

Després de l’actuació hi haurà un encontre amb l’artista per tal de contextualitzar la seua pràctica i l’evolució des del Butoh fins a l’actualitat.
Andrés Corchero té estudis de teatre i experiència en mim contemporani, clown i actor en diversos espectacles de teatre i circ. Estudià dansa Butoh i va formar part de la companyia de dansa Mai-Juku, dirigida per Min Tanaka. És director de la prestigiosa companyia Raravis i actualment és professor interí a l’Escola Superior d’Art Dramàtic i en el Conservatori Superior de Dansa de l’Institut de Teatre de Barcelona i imparteix classes regulars, tallers intensius i seminaris en escoles de tot el món. És Premi Nacional de Dansa de Catalunya 2003 per la seua trajectòria artística i Premi Aplaudiment 2002.

Noise Factory. Al voltant de “La mirada de les coses”

John Cage va dir que, si l’ignores, el soroll et pertorba, t’inquieta. També va dir, d’altra banda, que quan de veritat hi pares atenció es converteix en fascinant. El soroll aconsegueix portar al capdavant allò que està llunyà i difús, com el gra i els desenfocaments en una fotografia de Daido Moriyama. El soroll (en el so i en la fotografia) és el món on habiten ombres i fantasmes.

Noise Factory proposa un apropament sonor a la fotografia japonesa dels seixanta i setanta a través del soroll i l’ombra, tot amb una escolta que desborda els límits de la imatge i que entén l’espai expositiu com un ens actiu subjecte a transformacions.

Lectures expandides de “Llums de Bohèmia”, de Valle-Inclán

Bombas Gens tanca la temporada 2018/19 del grup de lectura de Bombas Gens Centre d’Art i volem compartir-ho amb lectors i lectores que vulguen sumar-se a aquesta sessió especial oberta al públic. Vos animem a assistir, llegir, escoltar, participar, debatre i conéixer de prop la dinàmica del grup, en què l’experiència lectora individual es multiplica a través dels diferents angles, sensibilitats, impressions i punts de vista que proposen els participants en cada sessió.

En esta ocasió comparteixen le(s) lecture(s) de Llums de Bohèmia, de Ramón María del Valle-Inclán, lectura vinculada a l’exposició «Nicolás Ortigosa. obres 2002-2018». Com a colofó a la sessió farem lectures en veu alta d’algunes de les escenes més significatives de Llums de Bohèmia, obra teatral amb què Valle-Inclán inaugurà el gènere de l’esperpent. Publicada per entregues setmanals el 1920 i editada en la seua versió definitiva en 1924, l’obra no va ser estrenada en Espanya fins el 1979, precisament a València, al Teatre Principal.

Des de setembre de 2017, el grup de lectura de Bombas Gens Centre d’Art, amb l’estreta col·laboració de la Biblioteca Joanot Martorell de Marxalenes, es reuneix periòdicament per compartir la lectura d’una obra literària vinculada a una de les exposicions del centre d’art amb l’objectiu de fomentar i amplificar el diàleg multidisciplinari que ens proposa la seua programació.
Paco Inclán s’encarrega de dinamitzar el grup. És autor dels llibres de relats Tantas mentiras i Incertidumbre, ambdós publicats per l’editorial Jekyll&Jill. A més, és editor de la revista d’art i pensament Bostezo i imparteix tallers d’escriptura creativa.

Durant el curs 2018/19, al grup de lectura hem compartit els següents llibres:
El far, de Virgina Woolf. Lectura vinculada a l’exposició «El pols del cos».
Un hivern a Mallorca, de George Sand. Lectura vinculada a l’exposició «Anna-Eva Bergman. De nord a sud, ritmes».

Confessions d’una màscara, de Yukio Mishima. Lectura vinculada a l’exposició «La mirada de les coses. Fotografia japonesa entorn de Provoke».

Primera nieve sobre el monte Fuji, de Yasunari Kawabata. Lectura vinculada a l’exposición «La mirada de les coses. Fotografia japonesa entorn de Provoke».
El Aleph, Jorge Luis Borges. Lectura vinculada a l’exposició «Nicolás Ortigosa. Obres 2002-2018».

Llums de Bohèmia, de Ramón María del Valle-Inclán. Lectura vinculada a l’exposició «Nicolás Ortigosa. Obres 2002-2018».

Exposició del projecte Finestra inclusiva 2019

FINESTRA INCLUSIVA 2019 és un projecte de circ social de l’Associació La Finestra Nou Circ, i sorgeix com a activitat de desenvolupament personal i col·lectiu, d’apoderament i de foment de la creativitat, orientat a joves en risc d’exclusió social, i persones amb diversitat funcional, utilitzant les tècniques de circ.

Començàrem el curs en octubre, col·laborant amb diverses associacions de l’àmbit de la joventut i la diversitat funcional, en les quals s’han realitzat tallers setmanals de formació circense. Després de la fase de creació de l’espectacle, clausurarem el curs realitzant aquesta exhibició, donant visibilitat al projecte, i donant l’oportunitat i experiència a tots els participants de pujar-se a un escenari per mostrar al món el quesí són capaços de fer.

Mus’n’babies a l’exposició ‘Xisco Mensua. 15.600 días’

MUS’N’BABIES és una activitat pionera a Espanya en l’àmbit de l’educació artística que uneix els conceptes de Música, Museu i Bebé.

Consisteix en una visita a les exposicions dirigida a famílies amb xiquets de 0 a 3 anys mitjançant la música, on els xiquets, acompanyats de les seues famílies poden experimentar i gaudir dins del context de l’exposició d’una experiència singular.

En aquest cas ens endinsem en l’obra de Xisco Mensua, recorrent els seus temes principals al més pur estil mus’n’babies.

 

Cinema Jove

Cinema Jove dedica una retrospectiva als inicis del tàndem cinematogràfic més prolífic i original, els germans Joel (1954) i Ethan Coen (1957), guanyadors de quatre premis Óscar, dos BAFTA, un Globus d’Or, una Palma d’Or i tres guardons al millor director a Cannes, entre altres reconeixements.

El cicle, que podrà veure’s en el Claustre Gòtic del Centre del Carme Cultura Contemporània, compila les primeres pel·lícules de dos directors que s’han convertit en un referent del cinema contemporani, cineastes independents que no han permés a les productores condicionar el contingut ni la forma de les seues propostes.

La seua trajectòria alterna el drama amb la comèdia en exercicis de virtuosisme protagonitzats per personatges estrafolaris que viuen tràngols tan còmics com devastadors. Són un exemple poc habitual de treball en equip. En el seu debut, Joel va signar la direcció i Ethan la producció, però amb el temps van començar a signar a junts, perquè tots dos han desenvolupat labors de producció, direcció i guió.

Amb la col·laboració del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.

Concert Suzuki de Músiques populars del món

Aquest concert es durà a terme per alumnes de l’Aula Suzuki d’Aulameda Escola de Música de violí i piano. Aquesta metodología es basa en l’aprenentatge de la música des d’una perspectiva semblant a l’aprenentatge de la llengua materna. Per això, està enfocada a començar amb alumnes d’entre tres i cinc anys. Els principiants adquirixen les tècniques bàsiques de cada instrument per mitjà de recursos lúdics i un repertori que aprenen per mitjà de la sensibilitat auditiva i la memòria. Un altre dels pilars pedagògics d’este mètode és l’execució musical en grup. Per això, els joves músics reben clases tant individuals com grupals d’instrument. Així, es presentaràn en esta ocasió acompanyats d’un xicotet grup de músics de suport per a interpretar un repertori de melodíes folklòriques de distintes procedències.

‘Fête de la musique’ Enchantée Julia & Terrenoire

Cada any, França celebra la Fête de la musique (la Festa de la música) el 21 de juny. Aquesta gran festa popular, festeja la música viva en tota la seua diversitat i la seua amplitud.

“Nosaltres Europa” és el lema d’aquesta temporada cultural al Institut français d’Espanya i per aquesta raó, dos grups francesos tocaran  a Bilbao, Madrid i València els seus ritmes sintètics per una Europa musical en ple moviment que mira cap al futur: Enchantée Julia (R&B-soul) i Terrenoire (synthpop).

A València, el Institut français s’associa una vegada més amb el Centre del Carme Cultura Contemporània per a oferir una experiència musical única, en l’entorn màgic del claustre gòtic del centre i fent brillar, amb aquestes noves veus el primer dia del solstici d’estiu.