Política de cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vostè tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a major informació.

X

Circuito Café Teatro Caixa Popular del 10 al 12 de maig

Vine a gaudir de les nits d’humor amb el Circuito Café Teatro Caixa Popular. Totes les setmanes actuacions de dijous a diumenge amb espectacles de monòleg, màgia còmica, mentalisme, café teatre i molt més.

Aquesta setmana visita el Circuito el monologuista onubense Marcos Arizmendi qui ens du el seu monòleg “Risismanía”, un show on barreja monòleg, paròdia, cançons i esquetxos. És un gran imitador amb una gràcia natural que ha desenvolupat al llarg dels anys formant part dels escenaris.

A més, formaran part aquesta setmana dels espais del Circuito la còmica Carol Tomás, coneguda per les seues col·laboracions en Assumptes Interns i Comediants; Paco Enlaluna, monologuista que crea un show únic amb cançons, improvisació i imitacions; i Rafa Forner, còmic disparatat i proper, boig i sorprendent, no sabràs mai com acabarà la seua següent història.

I per últim, però no menys important, comptarem amb l’humor de Jesús F. Manzano, actual guionista i col·laborador d’El Hormiguero, que ens farà gaudir de les seues microcançons i de la seua improvisació.

Tota la programació la podeu consultar a la nostra web, les rialles estan assegurades!

Circuito Café Teatro Caixa Popular del 2 al 5 de maig

Vine a gaudir de les nits d’humor amb el Circuito Café Teatro Caixa Popular. Totes les setmanes actuacions de dijous a diumenge amb espectacles de monòleg, màgia còmica, mentalisme, café teatre i molt més.

Aquesta setmana visita el Circuito la monologuista madrilenya Susi Caramelo, una de les veus més arriscades i originals de la millor comèdia de stand-up del panorama nacional. Ens presenta el seu show “Pibonéxica”.

Iguales Teatro torna aquest mes de maig a recòrrer els espais del Circuito per oferir una nova visió de l’amor a través del seu espectacle de café teatre compost per 9 esquetxos on ella i ell estan condemnats a no entendre’s i ho fan a partir del show “AmorTajados”, un espectacle escrit per Patricia Sornosa.

A més, el gadità Miki Dkai ens contarà com viu un andalús a València, amb tocs d’humor i accent. Ell està disposat a canviar el Vi Fi per l’orxata. I per últim però no menys important, comptarem amb l’humor de Jesús F. Manzano, actual guionista i col·laborador d’El Hormiguero, que ens farà gaudir de les seues microcançons i de la seua improvisació.

Tota la programació la podeu consultar a la nostra web, les rialles estan assegurades!

Culturarte: Paisatges Urbans 2

Exposició de quatre artistes seleccionats Pilar Viviente, Jesús Manuel Moreno, Ana Ibáñez, Mompar Momparler amb tècniques i temes diversos segons el seu estil i trajectòria, l’element vertebrador del qual és el paisatge urbà de València des del punt de vista figuratiu i abstracte.

Tertúlia Culturarte homenatge a Rembrandt amb motiu del 350 aniversari de la seua mort realitzada per artistes i profesionals de l’àmbit cultural residents a la Comunitat Valenciana Carmina Gordo Master en història de l’Art, Jesús Manuel Moreno, Artista Plàstic, Celia Kettle Artista Visual, Pilar Viviente, Professora UMH Campus Altea i Artista Visual, moderada per José Bautista President de l’asociació i Artista Visual.

Culturarte se suma així a les celebracions que s’estant duent a terme en els principals museus i centres culturals tant nacionals com internacionals posant en valor a Rembrandt Van Rijin com a mestre de la pintura universal.

Festa Dia de la Dansa. III Premis APDCV. Danses Urbanes

L’APDCV (Associació de Professionals de la Dansa de la Comunitat Valenciana) celebra el Dia Internacional de la Dansa centrant la seua atenció en les danses urbanes. Una celebració que comptarà amb les actuacions de Let’sGrow, Home Dance Studio, Tremor Dance , Enoch Bascuñana, àlies ‘Inox’ i David com a DJ i en la qual s’entregaran els premis anuals de l’associació a millor intèrpret, coreografia, labor pedagògica i investigació, al mateix temps que el de Trajectòria a la coreògrafa alcoiana Sol Picó.

A més a més, Inox, donarà una classe magistral oberta al públic el mateix dia a les 18.00 de la vesprada a la Sala Ferreres.

Festival Contorsions

Contorsions es proposa donar a conéixer a la ciutadania una visió més rica de les arts circenses, més enllà del tradicional circ de nadal o un altre tipus d’imatges estereotipades pel cinema. El circ contemporani, també anomenat Nou Circ es caracteritza per la seua multidisciplinarietat, pel seu caràcter eclèctic. I una prova d’això és la programació que hem preparat en aquesta segona edició. Des de les bufonades sarcàstiques, corrosives i compromeses políticament de Patricia Pardo, al circ més conceptual i performatiu de la companyia establida a Bèlgica de D´Irque i Fien.

Del llenguatge teatral de noves tendències de Psirc, a la innovació i tradició que conjuga la històrica companyia catalana Escarlata Circus. De la poètica companyia Espanyola Vaivé que muntarà un increïble xou en la Plaça de l’Ajuntament, a l’espectacularitat aèria i musical de Passabarret amb el seu espectacle Josafat. I com no, una nodrida representació de companyies i artistes valencians, com La Trócola Circ, el Fedito, Alex Diaz o els artistes agrupats en les gales de la APCCV que convertiran la Marina de València en una gran carpa sense lona. I més….. molt més…..

L’expulsió dels moriscos

Centro Cultural Bancaja

Fundació Bancaixa presenta l’exposició L’expulsió dels moriscos, que mostra sis llenços pertanyents a la Col·lecció Fundació Bancaixa en els quals es plasma un dels fets més importants de la història espanyola de l’edat moderna: l’execució d’un mandat de Felipe II en 1609 que engega l’expulsió dels moriscos de terres valencianes. La mostra, comissariada per Vicent Josep Escartí, catedràtic de la Universitat de València, constitueix una detallada i realista crònica visual d’aqueix moment històric, amb multitud d’escenes sobre el dramàtic esdeveniment de principis del segle XVII: des de l’embarque dels membres d’aquella minoria religiosa en diferents ports valencians fins al seu desembarcament en el port nord-africà d’Orà. En concret, les sis peces són: Embarque dels moriscs en el Grau de València, de Pere Oromig; Embarque dels moriscs en el port de Vinaròs, de Pere Oromig i Francisco Peralta; Embarque dels moriscs en el port de Dénia, de Vicent Mestre; Rebel·lió dels moriscs en el Queixal de Corts, de Vicent Mestre; Rebel·lió dels moriscos en la Serra de Laguar, de Jerónimo Espinosa; i Desembarcament dels moriscs en el port d’Orà, de Vicent Mestre. La sèrie pictòrica es completa amb un setè llenç sobre l’embarque dels moriscs en el port d’Alacant, que es troba actualment en mans d’una col·lecció particular.

La sèrie, encarregada per Felipe II de València i III de Castella, volia fixar per a la memòria històrica un fet transcendent per a la monarquia hispànica i per al territori valencià. Entre els anys 1612 i 1613, Pere Oromig i Francesc Peralta van ser els encarregats de representar en sengles pintures fetes conjuntament les escenes de l’expulsió en el port de Vinaròs i en el d’Alacant. Pere Oromig en solitari va ser el responsable de l’escena pictòrica del Grau de València, i Vicent Mestre va deixar plasmades les visions del port de Dénia, la revolta de la Muela de Corts i l’arribada dels moriscos a Orà; mentre, Jerónimo Espinosa va ser qui es va encarregar de plasmar els enfrontaments de la Serra de Laguar entre els moriscos i els cristians.Les sis obres propietat de Fundació Bancaixa van ser adquirides per la Caixa d’Estalvis de València en 1980 als hereus de l’historiador i polític valencià Don Elías Tormo i Monzó, que al seu torn els havia adquirit en 1917. Van ser donats a conèixer per vegada primera pel seu fill, Elías Tormo Cervino, a través d’un article publicat en 1977 en una revista d’àmbit local. Des d’aqueix moment havien sigut atribuïts a diversos autors i es van barrejar diverses dates. En 1997, gràcies a les aportacions de l’arxiver Jesús Villalmanzo, es va aconseguir identificar als autors de les obres que contenen la sèrie pictòrica de l’expulsió dels moriscos.

Caparrós. El jardí de la natura

Centro Cultural Bancaja

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Caparrós. El jardí de la natura, que reuneix una selecció de 34 obres de l’artista registrades en espais naturals. La mostra, que compta amb la col·laboració de Bankia, reflecteix l’interés de Francisco Caparrós per les formes que dibuixa la naturalesa, centrant la mirada en les formes que amaguen els boscos i arbredes, sense més pretensió que mirar i deixar-se impressionar per estructures i combinacions de formes úniques, vives i dissenys perfectes.

Les fotografies seleccionades en aquesta exposició pertanyen a diferents sèries entorn d’aqueixa mirada contemplativa del fotògraf fascinat per les formes vegetals i l’atzar aparent amb el qual la naturalesa dibuixa i configura els cicles i les metamorfosis en animals i plantes. Caparrós no reflecteix paisatges o composicions obertes, sinó més aviat ordits i formes complexes que desperten el seu interés i que, amb un tractament posterior, emfatitzen les seues formes i propicien nous entramats en el revelat digital.

La mostra, que podrà contemplar-se fins al 26 de maig, s’acompanya d’un catàleg que reprodueix les obres exposades, a més d’altres treballs de Francisco Caparrós, amb textos de José Luís Cueto; de Fernando Castro, crític d’art i professor d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Autònoma de Madrid; i de Román de la Calle, catedràtic d’Estètica i Teoria de l’Art.

Soledad sevilla. El sentiment del color

Centro Cultural Bancaja

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Soledad Sevilla. El sentiment del color, la primera retrospectiva que es realitza de l’artista a València, la seua ciutat natal.

La mostra, que compta amb la col·laboració de Bankia, realitza un recorregut pels seus més de quaranta anys de treball a través d’una selecció de 49 obres datades entre 1975 i 2018 que procedeixen tant de la col·lecció pròpia de la creadora com d’altres col·leccionistes institucionals i privats com el CEART (Centre d’Arte Tomás y Valiente de Fuenlabrada), CAAC (Centre Andalús d’Art Contemporani de la Junta d’Andalusia), MNCARS (Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia), Fundació Juan March, MACA (Museu Art Contemporani d’Alacant), Col·lecció ‘La Caixa’ d’Art Contemporani, Col·lecció CaixaBank, Col·lecció artística del Patronat de la Alhambra i el Generalife, Diputació de Granada, Col·lecció MACBA (Museu d’Art Contemporani de Barcelona), Col·lecció Banc Sabadell, Patrimoni Nacional, Col·lecció Ventura Garcés, Col·lecció Alfonso Cortina, Galeria Marlborough, Família Mendoza, Ciments Portland Valderribas, i la col·lecció de la Fundació Bancaixa. Comissariada per María de Corral i Lorena Martínez de Corral, l’exposició reflecteix l’evolució artística de Soledad Sevilla i el seu treball de representació de la llum i l’espai al llarg de tota la seua trajectòria.

La mostra s’estructura en blocs de les seues diferents etapes i sèries creatives: el començament en els anys 70 amb un treball geomètric com a reacció a l’academicisme propi de l’escola de Belles arts i amb línies diagonals que escapen de la tela i deixen lloc a la imaginació i al pensament; la introducció del color a la fi dels anys 70 i la sèrie Las Meninas, que comença després d’un curs a Harvard sobre el pintor i en la qual realitza un estudi no solament sobre la pintura, sinó especialment sobre la representació de l’espai; les sèries La Alhambra y Los Toros, en les quals la llum, l’aigua i les formes manifesten un moment ple d’utilització de trames, reticles i mòduls com a manera de transformar els motius que li inspiren i les sensacions i sentiments en llums i formes; la serieInsomnios, en la qual treballa la naturalesa i la matèria tant de l’exterior com de l’interior i mostra tensions cromàtiques i foscor; la sèrie Los Apóstoles, en la qual la figuració dóna pas a l’abstracció i l’artista relaciona les fustes i les teles per a parlar del seu amor i coneixement de la història de l’art; i, finalment, les sèries Nuevas lejanías y Luces de invierno, que reflecteixen fantasies i somnis mitjançant una metamorfosi en la llum i el color.

Jorge Ballester. Entre l’Equip Realitat i el Silenci

Centro Cultural Bancaja

Fundació Bancaixa presenta l’exposició Jorge Ballester. Entre l’Equip Realitat i el silenci, la primera mostra antològica de la trajectòria de Jorge Ballester (València, 1944-2014), que ofereix una revisió de la seua producció artística des de la seua primera presentació pública com a cofundador de l’Equip Realitat a mitjan dècada dels 60 fins a les seues últimes creacions en l’etapa del seu treball en solitari. L’exposició, que compta amb la col·laboració de Bankia, reuneix una selecció de 93 obres de l’Equip Realitat i Jorge Ballester datades entre 1965 i 2013 que procedeixen tant de la col·lecció de la Fundació Bancaixa com dels hereus de Jorge Ballester, al costat de préstecs d’altres col·leccions institucionals i privades com les de l’IVAM, Col·lecció Mariano Yera, Fundació Enaire, Galería Punto, Col·lecció José Ignacio Zaragozá, Col·lecció Ana Rosa Ballester, Col·lecció Amparo Agraït Zaragozá, Col·lecció Enrique Carrazoni, Universitat Politècnica de València, Col·lecció Amalia Álvarez, Col·lecció Miguel Ángel Lluch i Col·lecció José María Pérez Verdoy, entre altres.

L’exposició s’estructura en nou blocs (Equip RealitatGestes bèl·liques, Anys de plom, A voltes amb el cubisme, Ells-jo, Jodasel, Pugilatos al marge, Hypnerotomaquia concupiscente i En companyia de la soledat) que recorren etapes i temàtiques essencials de la trajectòria de Ballester i que, al seu torn, revisen cronològicament el seu treball, donant a conéixer part de la seua obra que romania inèdita fins ara. La mostra aprofundeix també en les circumstàncies que van envoltar i van motivar la producció de les seues obres, deixant constància del sentit crític i compromés que va impregnar sempre al seu treball artístic.

La mostra arranca amb la producció de mitjan els anys 60 com a cofundador, al costat de Joan Cardells, de l’Equip Realitat, grup que va mantindre una actitud d’avantguarda de l’art valencià i que ha articulat la història de l’art des de mitjan segle XX fins ara. La selecció de peces d’aquesta etapa deixa veure la intensitat conceptual, el rigor ideològic i l’honestedat estètica que Ballester va edificar primer al costat de Cardells i, més tard, al costat d’Enrique Carrazoni, amb treballs marcats pel compromís amb la situació social, política, econòmica i cultural de l’Espanya predemocrática. Temes com el consumisme, l’opressió política, els falsos convencionalismes dels mass-mitjana, la funció de l’art o el paper de la dona en la societat protagonitzen les obres, tot això representat amb una important càrrega satírica i de denúncia i amb una visió contrària a les lleis del mercat de l’art.

Concert Vivers

Consulta la programació sencera CONCERTS DE VIVERS 2019

Concerts de Vivers vos dóna la benvinguda a l’edició 2019, una convocatòria que, com cada any, farà de la música un dels grans dinamitzadors de la ciutat de València durant el mes de juliol.

Els Concerts de Vivers formen part de la programació de la Gran Fira de València, esdeveniment centenari que celebra l’estiu amb activitats molt variades per tots els barris de la ciutat.  Com ja és marca de la casa, el cartell d’enguany reunirà damunt d’un mateix escenari a destacats artistes internacionals junt amb grups estatals i bandes valencianes d’estils molt diversos, com ara el pop, rock, folk, hip-hop, latin, cumbia, cançò d’autor, flamenco, reggae, electrònica… Un ampli ventall de llenguatges musicals organitzats al voltant de 18 concerts de primera qualitat que tenen com a intenció prendre el pols a la creació musical actual, integrar diverses generacions d’amants de la música, i poder arribar al màxim de ciutadans i ciutadanes per a que puguen gaudir dels seus grups favorits en un entorn natural i privilegiat com són els Jardins de Vivers.

Els més de 30 grups que formen part de l’oferta d’enguany, travessen un gran moment creatiu i presenten discos nous o projectes musicals singulars. Així mateix, enguany hem tornat a incidir en les millores introduïdes en el recinte l’any passat amb gespa artificial, food trucks, zona chill out i aparcament de bicicletes. Tot pensat per a que les persones que assistisquen als concerts puguen gaudir d’una experiència única i irrepetible.

Un any més, esperem que el vostre pas pels Concerts de Vivers siga un moment inoblidable.