El desenvolupament que va gaudir el port de València durant principis de segle XX, va motivar la construcció d’edificis destinats a la gestió del tràfic portuari, que van ser destacables per la seua qualitat arquitectònica.

De tots ells, destaca principalment l’edifici de la Duana, lliurat per l’arquitecte Enrique Viedma l’any 1930, encara que l’obra originalment es va dissenyar per Pedro García Farias.

La responsabilitat de crear un edifici amb un valor tan important a escala funcional i arquitectònic, va recaure en Viedma després de la defunció de García Farias i sobretot després d’haver culminat la seua gran obra d’arquitectura a València, la Finca Roja.

Al principi la Duana es va destinar a les oficines portuàries i es va plantejar una reforma general de tot l’entorn urbà, per a albergar conjuntament un ric patrimoni arquitectònic, que ja comptava amb creacions com l’Edifici del Rellotge o el Varadero Públic.

La Guerra Civil Espanyola va ocasionar importants desperfectes en la zona, per la qual cosa es va procedir a una rehabilitació posterior amb la qual recuperar l'encant arquitectònic original. D'aquesta forma, es va construir la nova Duana, també amb el nou Varadero i actualment es deixen acompanyar d'altres edificis de principis de segle XXI, com l'edifici Veles e Vents de la copa de l'Amèrica, que conformen una elegant i majestuosa entrada a la Marina de València.


Dades bàsiques

Direcció:

Port de València. Moll de la Duana s/n
46024 València