Política de cookies
Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

X
trampantalla

Trampantalla: Experiències didàctiques d’ecologia social en l’era del Smartphonoceno

El rectangle negre és el centre del món. Aquesta afirmació és inapel·lable, ho ha estat abans, ho és durant i ho serà després de la crisi sanitària, defugint altres crisis.

El temps mitjà d’ús de el telèfon intel·ligent en els joves amb edats compreses entre 18 a 24 anys és de sis hores diàries, una poc més de 90 dies a l’any, el seu ecosistema és, o ho serà íntegrament, virtual. Consumeixen, estimen, odien, es documenten i opinen a través dels seus dispositius mòbils, emparats en la falsa creença de l’anonimat.

L’esperança que tenim posada en la tecnologia tal vegada ens defrauda i només serveix per a aguditzar la desigualtat i fomentar valors allunyats de les necessitats socials.

Trampantalla retorna l’acció al món analògic, on les habilitats i destreses manuals tenen valor i són necessàries per a l’ecosistema. Dibuixar, modelar, colar, esmaltar i coure argila són habilitats humanes ancestrals que continuen vigents avui, l’artesania sostenible aquesta cada vegada més demandada per a suplir les mancances que tenim i configurar el nostre entorn objectual.

Cada objecte exposat és una crítica oberta al sistema en el qual estem immersos, que desitja evidenciar en una forma tridimensional la tirania tecnològica i consumista que ens subjuga.

És imprescindible introduir continguts referits a la sostenibilitat de l’espècie en els programes educatius i en totes les etapes de l’educació per a crear ciutadans conscients de les limitacions de l’ecosistema naturalesa que ens permet sobreviure en el planeta que habitem.

Participen: IES Albal; IES Ausiàs March, Manises; IES Benlliure, València; IES Escultor en Francesc Badía, Foios; IES Francesc Ferrer i Guàrdia, València; IES Gregori Maians, Oliva; IES Joan Fuster, Sueca; IES Joanot Martorell, València; IES Lluís Vives, València; IES María Carbonell, Benetússer; IES Pere Boïl, Manises; IES Tavernes Blanques; IES Turís; IES Vicenta Ferrer Escrivá, València.

PROJECTE TRAMPANTALLA

Trampantalla té el seu origen en una acció anterior: Fangart, que perseguia fonamentalment un dels ODS: l’educació de qualitat. No concebem un sistema educatiu de qualitat que menyspreï les arts plàstiques, i en el nostre cas concret la ceràmica, per aquesta raó hem desenvolupat aquesta acció en col·laboració amb el Cefire de Torrent i 14 instituts de la Comunitat Valenciana.

En Trampantalla s’apel·la a la producció i consum responsables amb el desenvolupament d’habilitats amb materials sostenibles i la ceràmica ho és (ODS 12), treball decent i creixement econòmic per a totes les capes socials (ODS 8), educació de qualitat (ODS 4), salut i benestar (ODS 3) en formar en l’ús responsable de les noves tecnologies.

Share: