Cinema Jove dedica una retrospectiva als inicis del tàndem cinematogràfic més prolífic i original, els germans Joel (1954) i Ethan Coen (1957), guanyadors de quatre premis Óscar, dos BAFTA, un Globus d’Or, una Palma d’Or i tres guardons al millor director a Cannes, entre altres reconeixements.
El cicle, que podrà veure’s en el Claustre Gòtic del Centre del Carme Cultura Contemporània, compila les primeres pel·lícules de dos directors que s’han convertit en un referent del cinema contemporani, cineastes independents que no han permés a les productores condicionar el contingut ni la forma de les seues propostes.
La seua trajectòria alterna el drama amb la comèdia en exercicis de virtuosisme protagonitzats per personatges estrafolaris que viuen tràngols tan còmics com devastadors. Són un exemple poc habitual de treball en equip. En el seu debut, Joel va signar la direcció i Ethan la producció, però amb el temps van començar a signar a junts, perquè tots dos han desenvolupat labors de producció, direcció i guió.
Amb la col·laboració del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
Aquest concert es durà a terme per alumnes de l’Aula Suzuki d’Aulameda Escola de Música de violí i piano. Aquesta metodología es basa en l’aprenentatge de la música des d’una perspectiva semblant a l’aprenentatge de la llengua materna. Per això, està enfocada a començar amb alumnes d’entre tres i cinc anys. Els principiants adquirixen les tècniques bàsiques de cada instrument per mitjà de recursos lúdics i un repertori que aprenen per mitjà de la sensibilitat auditiva i la memòria. Un altre dels pilars pedagògics d’este mètode és l’execució musical en grup. Per això, els joves músics reben clases tant individuals com grupals d’instrument. Així, es presentaràn en esta ocasió acompanyats d’un xicotet grup de músics de suport per a interpretar un repertori de melodíes folklòriques de distintes procedències.
Cada any, França celebra la Fête de la musique (la Festa de la música) el 21 de juny. Aquesta gran festa popular, festeja la música viva en tota la seua diversitat i la seua amplitud.
“Nosaltres Europa” és el lema d’aquesta temporada cultural al Institut français d’Espanya i per aquesta raó, dos grups francesos tocaran a Bilbao, Madrid i València els seus ritmes sintètics per una Europa musical en ple moviment que mira cap al futur: Enchantée Julia (R&B-soul) i Terrenoire (synthpop).
A València, el Institut français s’associa una vegada més amb el Centre del Carme Cultura Contemporània per a oferir una experiència musical única, en l’entorn màgic del claustre gòtic del centre i fent brillar, amb aquestes noves veus el primer dia del solstici d’estiu.
La qüestió del gir educatiu en les arts és un tema que, encara que de manera irregular, ja té un cert desenvolupament en el territori espanyol. La necessitat d’un desplaçament cap allò pedagògic en les pràctiques institucionals de museus i centres d’art ha generat un espai discursiu que, tot i que ha calat de manera desigual entre els diferents agents i contextos, es configura com un eix clau des del qual donar forma als programes expositius, d’acció cultural i educatius dels museus i centres d’art. Aquesta evidència, revelada amb claredat per a la majoria dels professionals de l’educació en museus és, però, molt més confusa i complexa des de posicions curatorials i de gestió institucional.
Sota la premissa d’aquesta heterogeneïtat i la seua riquesa, proposem un grup de treball amb Maria Acaso y Luis Camnitzer, des del qual analitzar l’anomenat comissariat pedagògic, una aproximació a la pràctica curatorial que es formula des del potencial educatiu de l’exposició i les narratives que la conformen i es desplega a través d’eines i dispositius tant artístics com educatius formulats per activar el diàleg amb els públics en diferents moments del procés expositiu.
L’objectiu d’aquesta trobada és avaluar de manera col·lectiva la pertinència d’aquest enfocament a partir de les experiències, coneixements i posicions de diferents artistes, professionals del comissariat i l’educació en museus que treballen al territori valencià i donar forma, en el possible, a un cos de coneixement susceptible de ser activat en el desenvolupament de projectes de comissariat.
Programa:
- 19 de juny, 16:00-20:00 h
Primera sessió del grup de treball. Comissaris, artistes i educadors.
- 20 de juny, 11: 00-14: 00 h
Segona sessió del grup de treball. Comissaris, artistes i educadors.
- 20 de juny, 16:00-20:00 h
Segona sessió del grup de treball. Oberta a la participació de professionals interessats. Aforament limitat, amb inscripció prèvia
Vicente Rodes Aries (Alacant 1783 – Barcelona 1858) és un dels artistes de major qualitat i producció retratística de la primera meitat del segle XIX. No obstant açò, fins ara el coneixement de la seua obra havia quedat restringit a les escarides cites en els diccionaris de pintors, a estudis ja centenaris -com el qual li va dedicar Carlos Pirozzini en 1891 o l’article de Maurici Serrahima en el Butlletí dels Museus d’Art de Barcelona de 1935- o a un escàs nombre de col·leccionistes que atresoren els seus pastissos, olis i dibuixos. La seua obra no s’havia vist més que en comptadíssimes mostres col·lectives, realitzades a cavall entre els segles XIX i XX, i l’única mostra monogràfica d’entitat es va deure a la iniciativa del seu nét, Fidel de Moragas i Rodes, en 1926 a Valls.
Queridas Viejas’ és una conferència performativa en la qual s’inclou a les dones artistes en el manual ‘Història de l’Art’ de E. H. GOMBRICH, un llibre amb el qual tantes generacions han estudiat art a tot el món. Llibre que és la icona del cànon establit i que defineix el que és Art amb A majúscula. L’acció implica engreixar el llibre, “fent lloc” a les dones creadores, mitjançant corts de ganivet en el seu interior, incloent les pàgines que falten.
23 de juny: James Chance i Manlio Maresca (Die Contortions); Zytospace; Rosa Pérez; niet!; Adriana Petit; Eraserheads Turntables.
Els pròxims 21, 22 i 23 de juny el festival Tagomago realitzarà la seva cinquena edició, arribant al seu primer lustre de vida. En aquesta edició esta cita musical afegeix la novetat de la realització de les dues primeres jornades en La Mutant, que tancarà la seva temporada amb aquest esdeveniment, i afegirà una tercera en el Centre del Carme, pertanyent al Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana.
La cita, els horaris de la qual de les tres jornades poden ser consultats en la secció programació de www.tagomagofest.com
Aquest any contarem amb noms de primera fila procedents de la No Wave neoyorkina com Lydia Lunch, James Chance i es recuperaran cançons de Suicide i Alan Vega. A més continuarem aprofondint en la música europea electrònica amb els alemanys Harald Grosskopf (Kosmic Jokers i Ash Ra Temple) i Gudrun Gut (Einstuerzende Neubaten, Malaria i Monika Enterprise), així com en els nostres clàssics com l’Orfeón Gagarin, que presentarà en directe l’àlbum reeditat en col·laboració de l’Ajuntament de València de l’any 1986 i Pedro Trotz. També haurà representació local amb djs de club com el mític Fran Campos, Carlos Olivares i emergents músics valencians com Adriana Petit o Tercer Sol i molts més artistas que pots consultar a la secció programació de la pàgina web.
Tagomago Fest pretén ser una radiografia de l’ectrònica soterrània i els sons d’avanguarda.
21 de juny: Lydia Lunch i Mark Hurtado homenatge a Suicide i Alan Vega; Harald Grosskopf interpreta “Synthesist”; Orfeón Gagarin interpreta “Orfeón Gagarin”; Tercer Sol; Fran Campos; Carlos Olivares.
22 de juny: Gudrun Gut; Pedro Trotz; Gaf y la Estrella de la muerte; Espiricom; Poupees Electriques; Cicada; Gamelán Psíquico; Humlaut.
Els pròxims 21, 22 i 23 de juny el festival Tagomago realitzarà la seva cinquena edició, arribant al seu primer lustre de vida. En aquesta edició esta cita musical afegeix la novetat de la realització de les dues primeres jornades en La Mutant, que tancarà la seva temporada amb aquest esdeveniment, i afegirà una tercera en el Centre del Carme, pertanyent al Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana.
La cita, els horaris de la qual de les tres jornades poden ser consultats en la secció programació de www.tagomagofest.com
Aquest any contarem amb noms de primera fila procedents de la No Wave neoyorkina com Lydia Lunch, James Chance i es recuperaran cançons de Suicide i Alan Vega. A més continuarem aprofondint en la música europea electrònica amb els alemanys Harald Grosskopf (Kosmic Jokers i Ash Ra Temple) i Gudrun Gut (Einstuerzende Neubaten, Malaria i Monika Enterprise), així com en els nostres clàssics com l’Orfeón Gagarin, que presentarà en directe l’àlbum reeditat en col·laboració de l’Ajuntament de València de l’any 1986 i Pedro Trotz. També haurà representació local amb djs de club com el mític Fran Campos, Carlos Olivares i emergents músics valencians com Adriana Petit o Tercer Sol i molts més artistas que pots consultar a la secció programació de la pàgina web.
Tagomago Fest pretén ser una radiografia de l’electrònica soterrània i els sons d’avanguarda.
Quatre generacions de dones i les seues maletes creixent a l’ombra de la prunera del jardí, “Per què serà que una creu que no va entregar a temps els afectes i no s’adona que als altres també se’ls va fer tard per a abraçar-nos?”
I si poguérem pausar el temps? Potser llavors tindríem el temps per a observar el que ocorre i començaria a sobrar-nos el temps per a fer coses que mai vam fer; prendre una copita de vi de pruna, posar al mal temps bona cara, aprendre a muntar amb bicicleta o tindre temps d’adonar-nos del temps en què ens va tocar viure.
Dijous, 13 de juny. 21.00 hores. Sala Rodrigo
Nova cita demà dijous del cicle “Rock, pop…, la Palau” amb la presència de Júlia i Clara Andrés. Es tracta de la unió del duo alcoià de dram pop format per Estela i Lidia i la compositora, cantant i guitarrista d’Oliva Clara Andrés, per presentar l’estrena de “L’Eix Radical”.
Este nou projecte musical en comú, naix arran de la gravació del senzill ‘Punt Vernal’ per al Volum 5 de Hits With Tits, emmarcant dos propostes artístiques dins d’un intercanvi de melodies i harmonies paral·leles. D’esta manera, el públic podrà escoltar la música d’autora allunyada de tecnologies, multiplicant-se amb el dream pop amb un resultat que sorprendrà per la seua simetria natural.
Les següents cites dels artistes valencians de la present edició del cicle “Rock, pop…, al Palau” seran el pròxim 27 de juny, amb l’actuació de Tórtel, el projecte de cançons de Jorge Pérez i, Senior i el Cor Brutal que actuaran el 30 de novembre.
De retorn als orígens, KOOZA combina art i acrobàcies de pallassos al mateix temps que explora la por, la identitat, el reconeixement i el poder. El viatge de l’innocent el porta a trobar-se amb personatges còmics d’un món electritzant ple de sorpreses, aventures, audàcia i total participació.