Torna la violoncel·lista Sol Gabetta a l’abonament del Palau de la Música, el dimarts, 11 de febrer, a les 19:30 hores, a l’Auditori de Les Arts.
En este cas amb la Bamberger Symphoniker, amb la direcció del seu titular, el mestre txec Jakub Hrůša. La concertista argentina interpretarà el Concert per a violoncel i orquestra núm. 1 de Camille Saint-Saëns, una obra considerada per molts compositors, incloent-hi a Xostakòvich i Rakhmàninov com el millor de tots els escrits pel compositor francés. L’Obertura “Egmont” i una altra obra mestra de la història de la música com és la romàntica Simfonia núm. 1 de Johannes Brahms, completen el programa.
Servei de venda d’entrades al Palau de les Arts de 18:00 a 20:00 hores. Dimarts 11 de febrer a partir de les 14:00, taquilles del Palau de la Música tancades.
L’Orquestra de València i el jove pianista Juan Pérez Floristán interpreten el concert núm. 4 de Beethoven amb les variants que no se solen interpretar i una obra de Marianne von Martínez coetània del geni alemany, el 6 de febrer, a las 19:30 hores, a l’Auditori de Les Arts.
Es tracta d’un programa emmarcat en el cicle “Beeth2020”, amb motiu del 250 aniversari del seu naixement, i que pertany a la programació del Palau de la Música.
Servei de venda d’entrades al Palau de les Arts de 18:00 a 20:00 hores. Dijous 6 de febrer a partir de les 14:00, taquilles del Palau de la Música tancades.
Amb motiu del Premi Drets Humans otorgat per la Fundació per la Justícia i el Consell Valencià de Col·legis d’advocats a Pepe Mujica, l’expresident de l’Uruguai oferirà una xarrada en el Centre del Carme Cultura Contemporània el pròxim 6 de febrer, a les 13:00 hores. Es tracta d’un acte únic durant la seua visita a València en el que mantindrà un col·loqui obert amb el públic.
L’Ateneu Mercantil de València acollirà per segon any consecutiu un cicle de concerts de societats musicals de la ciutat de València. Al voltant de 200 músics pertanyents a 4 societats formaran part d’este cicle organitzat per la Coordinadora de Societats Musicals de la ciutat (COSOMUVAL).
Les actuacions de les diferents agrupacions tindran lloc els diumenges 2, 9 i 16 de febrer.
El primer concert estarà a càrrec de la Banda de la Societat Musical Barri de Malilla; el segon, serà realitzat per la banda Associació Cultural ‘Falla Jerónima Gales – Litógrafo Pascual y Abad’; i l’últim dia hi haurà un festival d’orquestres pertanyents a la SIOAM de Benimàmet i a la Unió Musical L’Horta de Sant Marcel·lí.
El divendres, 7 de febrer, es pot gaudir al Centre d’Art Bombas Gens, d’una visita des del cos i el so amb Ángela Verdugo (ballarina i coreògrafa) i Avelino Saavedra (músic percussionista) a partir de l’obra de Sheela Gowda: “Sheela Gowda. Remains”. D’esta manera, es potencia l’efecte, l’obertura i la multiplicitat de possibles significants de l’obra.
Es realitzaran dues sessions: a les 19.30 i a les 20.30 hores. Per a assistir cal inscriure’s prèviament.
Dins del cicle de conferències per la igualtat, organitzades per l’associació per la igualtat de gènere en la cultura ‘Clásicas y Modernas’, que acullen les Biblioteques Municipals de València: ‘Ni bruixes, ni princeses’, el 5 de febrer tindrà lloc la conferència ‘Al rescate de las escritoras olvidadas’, amb Ana López Navajas (investigadora i assessora de CEFIRE, Conselleria d’Educació), en la Biblioteca Patraix-Azorín.
Les conferenciants i autores visibilitzaran històries de dones, el seu impacte científic i cultural, i s’acosten amb una visió crítica, a la cultura clàssica, la filosofia, els nous llenguatges, la ciència i les creadores valencianes.
Contacontes en anglés en el que, en un viatge sorprenent, montarem una escena africana i ens convertirem en animals amb màsqueres diferents.

L’Orquestra de València, dirigida per l’assistent Mario Ortuño, puja a l’escenari del Teatre El Musical TEM el pròxim 31 de gener, per a interpretar un programa en el qual figuren dues obres infreqüents de Ludwig van Beethoven com són les obertures “Zur Namensfeier” i König Stephan. El Palau de la Música de València organitza este concert que s’unix al “Cicle Beeth2020” dedicat al geni alemany, amb motiu del 250 aniversari del seu naixement. El públic assistent podrà així mateix escoltar unes altres dues obres de dos coetanis seus. La primera el Concert per a trompeta de Johann Nepomuk Hummel, que serà interpretat per Raúl Junquera, solista de la mateixa Orquestra i el segon la Simfonia núm. 104 “London” de Franz Joseph Haydn.
La rateta se sent bonica i vol que tothom la mire. La seua bellesa no li dóna dret d’abús al qual mira per això la nostra protagonista defensarà amb energia el seu dret a triar lliurement.
A través d’una rondalla i aprofitant l’empatia que els animals produeixen en els xiquets, es tracten temes com la igualtat, el dret a la negació i l’educació en l’acceptació d’aqueixa negació, així com el rebuig a la violència de gènere.
A més sense allunyar-se de l’argument tradicional, s’ofereix al conte una visió en la qual la rateta deixarà de sentir-se culpable per allò que fan els altres.

El 27 de gener s’impartix el taller ‘La dona i les figures de la veu’ a la Biblioteca Constantí Llombart. Un taller literari dirigit a les dones adultes, que té com a objectiu explorar totes les possibilitats vocals-sensorials per arribar a una expressió plena i lliure.
Un exercici de recomposició en directe del so del curtmetratge ‘Navel and A-Bomb‘ d’Eikoh Hosoe, peça centrada en el gest i la dansa butoh com a reflexió al voltant dels bombardejos de Hiroshima i Nagasaki. Per a fer-ho, es du a terme un apropament que tracta d’eliminar la barrera que separa la composició musical i el disseny de so, buscant renovar la relació del so amb la imatge dins de la peça susdita a través de ferramentes contemporànies.
El divendres, 24 de gener, de 19:30 a 21 hores, es presenta el llibre ‘Els titelles al País Valencià’, amb l’autor Jaume Lloret. L’acte tindrà lloc com a part de la celebració del 22 Aniversari de El Marionetari. Hi haurà un fòrum, projeccions i vi d’honor.
El llibre fa un recorregut exhaustiu per la història dels titelles al País Valencià, des dels orígens fins a l’actualitat. En ell s’expliquen, en el seu context històric, tots els gèneres, tècniques i formes d’expressió que ha tingut este art dramàtic al llarg del temps. També hi apareixen els principals protagonistes que han fet arrelar a la nostra terra este art mil·lenari,
popular i universal.