Carmen Tórtola Valencia (Triana 1882/Barcelona 1955). La musa del perfum. La maja. La viatgera antropòloga. La gran col·leccionista. La Xamana mestissa. La nostra Isadora Duncan que va revolucionar la dansa a principis del segle XX. La irreverent. La polièdrica farsant. El valor de voler ser i fer contra tota regla. La necessitat de reinventar-se per a poder sobreviure a l’estigma d’haver nascut dona. La utopia…
L’obra de Begoña Tena ens parla de tot açò en un gran melodrama musical que rescata de l’oblit la nostra extraordinària protagonista.
Text creat dins del I Laboratori de Dramatúrgia Insula Dramataria Josep Lluís Sirera.
Paz Padilla torna als escenaris protagonitzant la comèdia Desatadas, el nou espectacle teatral que dirigeix Félix Sabroso, que compta també amb les actrius Natalie Pinot i Rocío Marín. Una comèdia que es construeix a partir d’escenes independents que posseeixen totes un fons comú, la mentida i la bogeria que tiny totes les situacions de la vida actual. La religió, la por a la soledat, l’engany en la parella, la competitivitat en l’àmbit professional, la crueltat familiar, el desamor i fins a la mort o la bogeria.
Com en altres espectacles de Saborós, el director se serveix d’una estructura que li és coneguda, on tres actrius s’enfronten en peces curtes i sketches, ficant a l’espectador en un univers de situacions recognoscibles i sorprenents… Compte Félix Sabroso que Desatadas naix de la voluntat de fer comèdia, “de la necessitat de retratar la societat actual, de revisar aqueixa prima línia que separa la normalitat de la bogeria”. Així, les tres actrius van entrant i eixint de diferents històries, mostrant diferents matisos i rols fins a aconseguir “un espectacle amb ‘recao’, molt divertit però amb molta càrrega de fons”.
Ricardo Darín torna als escenaris amb el que considera com el compromís actoral més important de la seua carrera. Acompanyat per Andrea Pietra i sempre sota l’atenta direcció de Norma Aleandro Escenas de la vida conyugal comença una nova temporada triomfal.
En esta versió teatral que Ingmar Bergman, l’autor ens presenta a Juan i Mariana – els seus dos protagonistes- relatant al públic una seqüència d’escenes que té a veure amb el seu matrimoni, i la relació que mantenen després del seu divorci. En un àmbit sense referències concretes a cap època, s’entreguen a un joc en el qual alternativament són actors i personatges, traspassant la quarta paret i fent còmplices als espectadors que inevitablement es veuen reflectits en moltes de les situacions que aqueixos dos éssers es plantegen i que tant poden resultar divertides com dramàtiques però que sempre tenen a veure amb l’amor i la condició humana, que és en el que resideix el gran èxit d’aquesta obra.
Escenas de la vida conyugal ja ha sigut vista per més de 350.000 espectadors al llarg dels seus més de 450 representacions a l’Argentina, Espanya, l’Uruguai, Xile i el Perú.
La Llamada és un musical sobre la fe, l’amistat, el primer amor, el electro-llatí i Whitney Houston que et portarà directe al cel. Tot això de la mà de Nerea Rodríguez, Lucía Gil, Andrea Guasch, Erika Bleda, Roko, Mar Abascal y en el papel de Dios se alternarán Richard Collins Moore, Ruth Lorenzo y Raoul.
Guanyadora de 13 Premis Broadway World, inclòs Millor Actriu, Millor Direcció i Millor Musical. Triada com a Millor Muntatge de l’Any segons els lectors d’El País.
Bernarda, una monja nouvinguda, vol salvar el campament amb la seua cançó “Viurem fermes en la fe”. Milagros, una novícia amb dubtes, recorda el molt que li agradava Presumptes Implicats. I María i Susana, dues adolescents castigades, tenen un grup que es diu Suma Llatina. Però des que Déu se li apareix a María cada nit, tot està canviant. I és que a Déu li encanta Whitney Houston. La Llamada és un musical sobre la fe, amb una banda de rock en directe i cançons originals.
Després de dirigir The Hole, Mayumaná i Rumba, l’espectacle de estopa, Yllana presenta en el Teatre Olympia We Love Queen, un nou concepte d’espectacle amb músics en directe i una escenografia espectacular.
We Love Queen és un homenatge a la música de Queen teatralizándola i portant-la a escena, però sense perdre gens de l’essència de les cançons, ja que quasi totes elles han passat a formar part de l’imaginari col·lectiu amb una entitat pròpia tan potent que seria un sacrilegi tocar-les.
Guiats pel Summe Sacerdot de l’Església d’Adoradors de Queen, els assistents participaran en una espectacular cerimònia d’exaltació i entusiasme a la vida i obra de Queen. La seua música donarà sentit a tota aquesta cerimònia juntament amb una posada en escena que pretén emocionar de principi a fi.
Un espectacle diferent i personal, una nova manera d’escoltar, sentir i gaudir les cançons d’una de les bandes de rock més espectaculars del segle XX.
Amb estos itineraris reflexius pretenem, al mateix temps que ensenyar i posar en valor elements socials, culturals i arquitectònics dels barris, fer-nos més reflexius i conscients dels problemes que presenten els nostres barris per a persones majors, amb mobilitat reduïda, etc. I ens permet estudiar també possibles projectes per a treballar propostes, des dels grups de treball, per a la pròxima edició de DecidimVLC.
Un espectacle que uneix la poderosa música de Carl Orff amb l’univers de la Fura. Un espectacle amb música en directe, una orquestra de 10 músics, director i un cor de 16 integrants, i impactants escenes. Sobre l’escenari un cilindre de huit metres de diàmetre embolica literalment els músics, mentre que les imatges projectades sobre ell il·lustren l’obra de principi a fi: una lluna gegant, el desglaç, un èxtasi floral, una verema en directe, les tavernes, cantants penjats de grues i submergits en vi, aigua i foc… això és Carmina Burana.
L’original Carmina Burana és una col·lecció de poemes dels segles XII i XIII, que s’han conservat en un únic còdex oposat en 1803 per Johann Christoph von Aretin en l’abadia de Benediktbeuern, a Baviera; i que actualment es conserven a la Biblioteca Estatal de Baviera a Munic.
El còdex recull un total de 300 poemes, escrits en la seua majoria en llatí, alemany i francés. En aquests poemes s’enalteix el plaer per viure i l’interés pels plaers terrenals, per l’amor carnal i pel gaudi de la naturalesa, sempre amb una mirada crítica i satírica cap als estaments socials i eclesiàstics de l’època.
Carl Orff va compondre el seu Carmina Burana entre 1935 i 1936, i es va basar en 24 poemes del còdex original. El títol original de l’obra Carmina Burana (cançons seculars per a cantants i cors per a ser cantades amb instruments i imatges màgiques) és el punt de partida de l’espectacle que La Fura dels Baus ha creat.
El Ballet de Moscou, celebra el seu 30 aniversari sobre els escenaris de tot el món, convidant-nos a gaudir d’una de les obres més emblemàtiques del repertori clàssic de ballet, Giselle.
Ballet captivador, on la jove Giselle mor després d’un desengany. En morir “donzella” es convertirà en un esperit nocturn del bosc, una Willi. Una nit, el seu estimat Duc Albrecht és castigat per les Willis. Giselle, mostrant el seu amor etern, salvarà a l’enamorat protegint-li de Myrtha, Reina de les Willis.
L’associació cultural SLAP! estrena aquest divendres 10 de maig la cinquena edició d’ACTIVE ARTE, exposicions col·lectives i itinerants a València.
Col·labora en aquesta ocasió amb el sorprenent espai del PLAYGROUND ART CENTER per a presentar tres joves i talentoses il·lustradores de València: Gisela Talita, Espinaca Explosiva i Laura Castelló.
SLAP mostrarà en aquesta edició obres originals noves de tres figures de la il·lustració a València. A més, les tres artistes pintaran unes parets de l’interior de l’espai. Aquest mural col·lectiu serà efímer i només serà visible el dia de la inauguració. Les portes s’obriran de 19h00 a 0h00, l’entrada és gratuïta i per a tota mena de públic.
“Busquem sempre novetat en els nostres projectes expositius itinerants, però l’espai del Playground Art Center (PAC) és bastant únic i per això tornem a col·laborar-hi. Donem suport a artistes reconeguts, però seguim també als que considerem nous talents com és el cas per a aquest nou projecte”, comenta Martial Jara, president de l’associació.
Les composicions de Gisela Talita pertanyen al món animal i vegetal, i col·labora a través d’aquestes obres acolorides amb marques com Heineken, Calzedonia o Amstel. Graduada en Belles arts, Espinaca Explosiva té un traç molt minuciós i depurat i mescla elements vegetals, objectes i animals en les seues representacions. Laura Castelló també realitza diverses col·laboracions amb marques com Alhambra, Amnistia Internacional… amb un estil molt personal, captant la fugacitat de les expressions dels seus personatges pintats amb línies irregulars.
València serà seu d’un nou festival anual de música alternativa: SONROJARTE. Un projecte innovador que ofereix una proposta diferenciada i de qualitat en el panorama valencià i nacional, sense cenyir-se a un estil concret sinó que abraça ritmes variats que van des del flamenc, la rumba, el reggae, el funk, el jazz, el pop o el rock, entre molts altres. Un cartell amb el qual es pretén donar cabuda tant a grups emergents com artistes d’una llarga i reconeguda trajectòria en el món de la música.
El tret d’eixida al projecte serà divendres que ve 31 de maig a la Sala Repvplicca de Mislata (València), amb un esdeveniment de presentació centrat en el flamenc, la rumba i el funk, amb un cartell d’excepció capitanejat pel retorn a València de Màrtirs del Compàs, el mític grup sevillà de flamenc que trepitja la capital del Túria després de la seua volta als escenaris després de 12 años.el format de Festival, liderat per 5Mil Milles, pretén acostar sense límits l’art i la cultura a la societat. Està dissenyat des d’un prisma que el fa singular, ja que, entre altres novetats que s’aniran desgranant, es pretén fer del Festival una cita itinerant, que tinga València com a seu però puga recórrer diferents espais i localitzacions del país.
El Festival Internacional de Cine i Medi Ambient, ECOZINE, junt al Col·lectiu ECOFEMINISME VALÈNCIA, presentem esta proposta col·lectiva, JORNADA DE SENSIBILITZACIÓ I CULTURA MEDI AMBIENTAL , per al MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE VALÈNCIA, amb la col·laboració de la MICE (Mostra Internacional de Cine Educatiu) i la inestimable participació de la reconeguda Activista Yayo Herrero, una antropòloga, enginyera, professora i activista ecofeminista espanyola, i una de les investigadores més influents en l’àmbit ecofeminista a nivell europeu.