La proposta cultural Berenar! té l’objectiu d’eixamplar les possibilitats artístiques de l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències. Amb l’Umbracle com a escenari, des de juny fins a novembre s’encendrà l’horari vespertí durant els diumenges per a reivindicar l’entorn del Túria com el marc idoni per a protagonitzar part de la programació musical de València.
Berenar! arribarà amb una estructura en la qual els concerts en viu d’emblemes nacionals, la il·lustració en directe d’artistes valencianes i les noves modalitats electròniques projectades amb vinils coparan les jornades amb horari de 17 a 22h i accés lliure i gratuït.
Home Selector & Friends i Javi Klein seran els encarregats d’editorialitzar la programació electrònica.
És el Renaixement una època artística, i per extensió cultural, que va donar principi a l’Edat Moderna i en la qual es reflecteixen els ideals del moviment humanista que va desenvolupar-se a Europa en els segles XV i XVI, comportant un trencament amb la visió medieval del món: el ressorgiment del comerç, la vida urbana, l’aparició de la burgesia i els poders monàrquics forts, els grans descobriments geogràfics, la visió unitària del món, la difusió de la filosofia clàssica, la separació de la religió i la filosofia, de la raó i la fe, també la llibertat de pensament i els grans coneixements científics.
L’aparició de la impremta i el desenvolupament de les universitats fa que la cultura passe dels monestirs als carrers de les ciutats: l’home és la mesura de totes les coses en una societat laica que defensava, potser, una religió més personal i directa, en la qual l’home esdevé més lliure de les institucions religioses. Els artistes, sense l’obsessió de l’especialització eren més polifacètics. Pintors, escultors, arquitectes o músics que encara vivien en un món més artesà que artístic. Durant la primera setmana del mes de juliol portem a Sant Miquel dels Reis una mostra de tota aquesta riquesa conjugada en diverses manifestacions que permetran a l’espectador endinsar-se en un espai únic per gaudir de les expressions artístiques més significatives del nostre passat.
Conjugar este espai històric que és Sant Miquel dels Reis amb literatura, poesia i música ens fa tornar a una època d’esplendor de la nostra cultura revalorant l’esperit humanista d’aquells avantpassats que, des dels clàssics grecollatins, portaren la Corona d’Aragó a un període original i creatiu.
Yamaha Music School Valencia vos convida al seu Concert de Fi de Curs amb més de 60 músics de diferents departaments instrumentals interpretant una gran varietat de temes, així com composicions originals.
YMS Valencia es l’escola de música moderna més gran de València i forma part de la xarxa de Escoles de Música Yamaha que hi ha per tot el món. La escola no només es dedica a l’ensenyança de música moderna instrumental sino que també oferix cursos de producció de música electrònica, DJ i música per al cinema, a més de comptar amb un professorat internacional format per músics actius i altament qualificats.
Cor Dona Veu és un espai per projectar la veu de les dones (del nostre context) fent emergir sons i paraules que massa sovint queden en els marges invisibles de la societat. Iniciarem fa any i mig aquest projecte de recerca i gaudi un grup de dones compromeses amb la lluita feminista.
Es tracta d’un macroconcert de 4 hores i mitja, amb dinstintes participacions de grups de música de cambra. Des de piano sol, guitarra sola, duos, trios, quartets, quintets, o més.
Something happened és la tercera exposició que compon el cicle curatorial Totalitat i infinit, un espai en el qual reflexionar sobre allò que creiem saber de la producció artística, sobre el seu sentit i significat, sobre els seus límits i contextos en un intent per acostar-nos a aquest últim contingut conegut com la seua essència.
Totalitat i infinit és un projecte d’investigació curatorial que planteja la idea d’exposició artística com un gran acte de transferència, un espai en el qual l’art, els subjectes i les coses es comprometen a intercanviar experiències en una zona de sentiència. Sota aquest concepte s’estructura una programació expositiva que pretén reflexionar sobre el món que configura la nostra realitat, i s’arriba a la conclusió que tot el que hi ha d’humà en ell es pot distorsionar, qüestionar i fins i tot desarticular fins a l’infinit.
Des de la seua primera exposició en 1973 fins hui, els crítics i intèrprets de l’obra de Manuel Rey Fueyo s’han trobat davant d’un enigma insondable. Tots, d’una manera o altra, han volgut arrancar paraules d’una obra i un autor que, amb la seua actitud callada i reservada, es resisteix a revelar el que hi ha darrere de la seua pintura.
L’activitat constarà de quatre sessions on es farà un treball col·lectiu amb lectura i comentari de textos relacionats amb la qüestió pornogràfica des de la perspectiva dels estudis culturals i la teoria de la imatge. Les sessions es desenvoluparan a la sala de l’exposició i els materials seran facilitats per la coordinadora.
Confusions identitàries postmodernes i contusions postindustrials de ‘el real’ còpia, reproducció i veritat en la producció audiovisual pornográfica, per Andrea Corrales.
Andrea Corrales és artista, activista i investigadora independent. Treballa des de l’art, el pensament i la militància en qüestions relacionades amb les dissidències sexuals, els feminismes queer i per la justícia social.
Imatge i performativitat. Convidada Andrea Soto Calderón
Andrea Soto Calderón, doctora en filosofia, realitza actualment una investigació sobre la relació entre imatge i ficció en la Universitat de París 8. Treballa com a docent d’estètica i teoria de l’art. Les seues investigacions se centren en les transformacions de l’experiència estètica en la cultura contemporània, la investigació artística, l’estudi de la imatge i els mitjans, així com la relació entre estètica i política. Entre les seues publicacions, destaca el seu llibre Li travail dónes images amb Jacques Rancière (Els presses du réel, 2019)
Contingut o estructura? La indústria del porno des de la perspectiva de Kali Sudhra.
La sessió s’enfocarà des de la seua pròpia experiència i coneixement de la indústria i de la realitat del porno comercial i alternatiu o ètic.
Kali Sudhra és actriu i performer porno, queer i racialitzada. És activista antiracista i pels drets de les treballadores sexuals.
Resetejar el big data.
Reflexions i inflexions cap a una possible resposta des de la materialitat dels cossos. Sessió dedicada a la posada en comú i discussió dels materials col·lectivitzats en les anteriors sessions més escriptura col·lectiva de text(s) en forma lliure.
No és necessari atendre a totes les sessions
El Comité Antisida de València i el Consorci de Museus et conviden el 14 de juny a mirar la sexualitat i el VIH d’una forma diferent. Amb música, espectacle i performance, el Vihsibles Festival engalana el Claustre Gòtic del Centre del Carme per a visibilitzar la diversitat i la salut sexual des de l’optimisme, la diversió i les cures.
Enguany, amb el lema “Indetectable és intransmissible”, ens acompanyaran:
LAS COÑOS: Conjunt escènic en clau d’humor format per Isa Duque, La PsicoWoman, i Cris Chinchilla, tècnica audiovisual. Ens presentaran la seua conferència: “Apoderant-nos des dels nostres cossos”.
CACHORRO LOZANO: Artista visual, cantant i performer homoeròtic. Cachorro serà la nostra Mestra de Cerimònies i, a més, ens delectarà amb una sessió de música electrònica.
CYNTHIA DE CASSETTE: La “trashvesti” de la Múrcia més underground. Activista LGTBI, presentarà el seu espectacle i el seu nou videoclip “Càrrega Indetectable”, dirigit per María Valcárcel.
MISS YULS: Promotora de la festa B-Menstrual, repeteix amb nosaltres una de les DJ valencianes més volgudes i aclamades.
LADILLA RUSA: Duo musical d’electropop costumista que, amb molta broma i mala llet, ens regalarà els seus hits per a fer-nos ballar sense descans.
Antonio Orozco donarà durant quatre dies concerts a València amb els seus hits més coneguts i la seua especial veu.
Del 5 al 9 de juny, Antonio Orozco visita València per a oferir diversos concerts. Tot ells tindran lloc en la Rambleta a les 21.30 hores.
Tocarà i cantarà els seus èxits més coneguts i sobretot se centrarà en el seu últim àlbum ‘Destinació‘ amb les cançons ‘Hui Serà’, ‘Mira’t’ o la conocidísima ‘El meu Heroi’.
Un recorregut d’emocions i profunditat en la intimitat del cantautor. En aquest disc pretén comptar les seues vivències professionals i també sentimentals.
Antonio Orozco és un dels artistes més volguts i coneguts del panorama musical espanyol, amb quinze anys de carrera musical. Compta amb un llegat musical de huit àlbums d’estudi i una discografia repleta d’importants números 1 en les llistes d’èxits.
L’Orquestra de València, sota la direcció del mestre ucraïnés Kirill Karabits que debuta al Palau de la Música de València, interpretarà aquest divendres un programa molt atractiu centrat en el segle XX, en el qual destaca el “Concert per a set instruments de vent, timbals, percussió i corda” de Frank Martin. Intervindran per primera vegada en la història de la formació simfònica valenciana, huit solistes de la mateixa Orquestra com són la flautista Mª Dolores Vivó, el trompa Santiago Pla, el fagot Juan Enrique Sapiña, l’oboé José Teruel, el clarinet David Martínez, el trompeta Francisco J. Barberá, el trombó Rubén Toribio i el timbal Javier Eguillor. Es tracta d’un concert escrit a mitjans del segle XX, durant els anys que Martin va passar a Amsterdam i amb un clar llenguatge neoclàssic. Està ple de textures i d’un colorit especial i, una melodia dotada de gran lirisme. L’obra “In the South” d’Edvard Elgar i la suite simfònica “Guerra i pau” del compositor rus Serguei Prokófiev completen este interessant concert d’abonament.
Esta temporada Karabits celebra el seu desé aniversari com a titular de la Simfònica de Bournemouth. En 2016 va assumir el càrrec de director general de música i director principal del Deutsches Nationaltheater i Staatskapelle Weimar amb un bon nombre de produccions. Ha treballat amb les principals orquestres d’Europa, Àsia i Amèrica del Nord, incloses les simfòniques de Cleveland, Filadèlfia, San Francisco, Chicago i de la BBC; a més de les filharmòniques de Munic, Rotterdam, del Teatre La Fenice i l’Orquestra Nacional de França. Manté un contacte especial amb l’Orquestra Nacional Russa. Esta temporada ha debutat amb les orquestres de Toronto, Cincinnati, Seattle i la Simfònica de Viena en el Musikverein, ha tornat a la Deutsche Oper i ha realitzat una gira pel Regne Unit amb la Jove Orquestra Nacional de Gran Bretanya.