Política de cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vostè tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a major informació.

X

A Galopar!

Del 8 al 26 de setembre

Gaudeix de l’obra de teatre ‘A Galopar!’ al Teatre Micalet.

Valeria Vegas i Andrea Lazarov en el dormitori del CCCC

Dissabte 4 de setembre

‘EL DORMITORIO. CENTENNIAL BEDROOM ART’ continua amb la seua programació en el Centre del Carme.

Eta setmana amb Valeria Vegas, escriptora y co-guionista de la serie ‘Veneno’; i amb Andrea Lazarov, escriptor y editor. 

– Exposició temporal – Agente Naranja

Fins al dimecres 12 setembre

El Centre del Carme acull l’exposició “Agente Naranja” del il·lustrador Edel Rodríguez amb les caricatures més crítiques amb l’era Trump.

Programació del 28 de juliol Dia de l’Arqueologia

28J dia de la arqueología

Amb motiu del Dia de l’Arqueologia, la Regidoria de Cultura proposa una programació específica de visites guiades i recorreguts a les intervencions arqueològiques sobre la Muralla Islàmica que s’estan duent a terme actualment en la plaça de l’Àngel i d’altres espais arqueològics municipals.

Horaris de les visites:

  • Visita a les intervencions arqueològiques en la Plaça de l’Àngel: a les 10:00, a les 11:00, a les 12:00 i a les 17:00.
  • Recorregut pel traçat de la muralla: a les 20:00 i a les 21:00.
  • Centre arqueològic de l’Almoina: a les 12:00, a les 13:00, a les 17:00 i a les 18:00.
  • Refugi Antiaeri Ajuntament de València: a les 11:00, a les 17:00 i a les 18:00.
  • Refugi de Serrans: a les 12:00, a les 13:00, a les 19:00 i a les 20:00.

Els grups són reduïts, adaptats a la normativa sanitària vigent, i només es podrà accedir mitjançant reserva prèvia de 9:00 a 14:00 al telèfon de contacte:

655 67 18 12

 

PROTOCOLO DE ACCESO VISITANTES ZONA HABILITADA OBRA “MURALLA ISLÁMICA” VALENCIA

Concert homenatge al CIBM Ciutat de València de la BSMV

La Banda Simfònica Municipal de València (BSMV), torna a l’escenari de Les Arts amb un concert especial i un doble reconeixement. La formació dirigida pel mestre Rafael Sanz-Espert rememora la trajectòria del seu estimat company Juan Ramón Barberá Higuero, que penja el saxofon després d’una reeixida carrera. A més, l’esdeveniment proposa un apassionat homenatge al Certamen Internacional de Bandes de Música “Ciutat de València”, així com als seus protagonistes històrics. Això, mitjançant nou selectes obres que han marcat el pas de la BSMV en aquest prestigiós esdeveniment. Cèlebres noms europeus com Carl Friedemann o Giuseppe Verdi s’uneixen a destacats compositors valencians, com Amando Blanquer, José Salvador González o Rafael Talens; a més de l’embruixament de Manuel de Falla, la fantasia de Ricardo Villa o els immortals pasdobles de Salvador Giner i Santiago Lope, primer director de la BSMV. L’espectacle ofereix múltiples registres musicals, emotius moments i temes populars per a tots els gustos.

Programa complet

Giuseppe Verdi (1813-1901)
Aida
Gran Marxa del 2n Acte 

Salvador Giner (1838-1911)
L’Entrà de la Murta
Pasdoble 

Ricardo Villa (1873-1935)
Gran Fantasía Española
Alegro Vivo (Zapateado)

J. Salvador González (1961)
Paco Campillo
Pasdoble

Manuel de Falla (1876-1946)
Amor Brujo
Danza Ritual de Fuego

Rafael Talens (1933-2012)
Rafael Mauricio
Pasdoble

 Amando Blanquer (1935-2005)
Rituals i Danses d’Algemesí
Canzona 

Carl B.U. Friedemann (1862-1952)
Slavonic Rhapsody Nº1

Santiago Lope (1871-1906)
Valencia
Pasdoble

Cicle de concerts a l’aire lliure de la Banda Simfònica Municipal de València als Jardins del Palau de la Música

La Banda Simfònica Municipal de València (BSMV) ofereix el seu tradicional cicle de concerts als Jardins del Palau de la Música, que tindran lloc a la vesprada, un per setmana, durant tot el mes de juny. Aquest conjunt reuneix alguns dels gèneres més estimats pel públic, com el pasdoble, l’òpera, o la sarsuela, així com danses provinents de múltiples països, oferint variats i memorables registres musicals per a totes les edats. Cadascun dels quatre espectacles presenta una temàtica pròpia, així com la participació de directors i artistes valencians de renom, que interpreten al costat dels músics de la BSMV grans pàgines de compositors com Agustín Lara, Astor Piazzolla, Dmitri Xostakóvitx, Edvard Grieg, Francisco Alonso, Gioachino Rossini, José Serrano o Pablo Sorozóbal, entre molts altres.

En el concert inaugural del cicle, Sons de primavera, el mestre valencià Vicent Pelechano, director titular de la Banda Municipal de Música de Santander, dirigeix a la BSMV a través de cinc rítmiques composicions que acostaran al públic la música folklòrica de països com l’Argentina, Cuba o Mèxic. Això, a través del fi lirisme de “Adiós Nonino” i el “Libertango” de Astor Piazzolla, la carnavalesca “Conga del Fuego Nuevo” d’Arturo Márquez i la noblesa del “Huapango” de José Pablo Moncayo, respectivament. A aquestes obres se suma l’íntima mirada que Shostakovich va dedicar a la seua turbulenta Rússia natal, a través d’una suite que inicia l’espectacle i concentra el talent de l’autor en forma de marxes, danses o el seu immortal “Vals Nº2”, que va inspirar a figures com el cineasta Stanley Kubrick.

La segona jornada als Jardins del Palau està capitanejada pel director titular de la BSMV, Rafael Sanz-Espert, amb el repertori Música d’ahir, de hui i de sempre. Proposa cèlebres peces com el pasdoble “Morenito de Valencia”, que va fer immortal a Vicente Portolés i serveix d’obertura; dos fragments icònics de la sarsuela “Las Leandras”, que retrata de manera exquisida el costumisme espanyol; el mític xotis dedicat a “Madrid” pel mexicà Agustín Lara; o les refrescants “Brises de Màlaga”, del prolífic Pascual Marquina. A més, els espectadors gaudiran de suculentes adaptacions de boleros i música d’estudiantina, així com de dos temes que són història del cinema: “Singin’ In the Rain” i “Love Story”. Finalment, experimentaran la “Fascination” del vals de Marchetti, i celebraran el “Anniversary Marcha-cha”, que culmina la vetlada amb una divertida melodia composta pel neerlandés Jef Penders.

El tercer concert entrega la batuta a Francisco-Valero Terribas, director de SimfoVents Palma i antic professor de la BSMV. El mestre de Silla proposa un refrescant programa titulat Danses del Gel, l’Obertura del qual confia a Gioachino Rossini i la seua “Semiramide”, reina de Babilònia que protagonitza una obra que uneix a Voltaire amb la llegenda grega. Suposa el zenit de l’autor en el gènere operístic, a través d’unes partitures tan monumentals com intimistes. Li segueixen les “Quatre Danses Noruegues, Op.35” de Edvard Grieg, que prenen trets harmònics i melòdics de Brahms i les seues “Danses Hongareses”, i doten a la música popular escandinava d’un sentit simfònic. A més, en el 100é aniversari de la novel·la “El Bon Soldat Švejk”, l’esdeveniment finalitza amb l’adaptació sonora de Robert Kurka, ideal per als vents i la percussió de la BSMV. Destaca per la seua potència escènica, amb un llenguatge que satiritza la guerra i vertebra sis moviments de diferents estils llegats per la tradició txeca dancística.

La clausura d’aquestes inoblidables jornades de música a l’aire lliure correspon de nou al mestre Rafael Sanz-Espert, amb el recital Visca la sarsuela!, que homenatja aquest gènere tan volgut pel públic. Compta amb la participació especial de la soprano valenciana Belén Roig i el tenor alacantí Jesús Álvarez, que protagonitzen les parts vocals de variades obres compostes per grans referents: Pablo Sorozóbal (“La Tabernera del Puerto”), Gerónimo Giménez (“La Tempranica”) o Federico Moreno (“Luisa Fernanda”, destacant el seu Dueto de la Flor). Al costat d’ells, figuren autors valencians com Juan Vert (“El Último Romántico”, creada al costat de Soutullo), Ruperto Chapí (“Las Hijas del Zebedeo”) o l’immortal José Serrano (“Alma de Dios”). Aquestes apassionades i grans pàgines eleven la música popular a categoria d’art mitjançant entretinguts ritmes i grans registres lírics. Es culmina així una inoblidable sèrie de concerts de la Banda Simfònica Municipal de València.

PROGRAMA DEL 1er CONCERT: “Sons de primavera”
3 de juny de 2021. Director invitat: Vicent Pelechano

PROGRAMA DEL 2n CONCERT: “Música d’ahir, de hui y de siempre”
10 de juny de 2021. Director titular: Rafael Sanz-Espert

PROGRAMA DEL 3er CONCERT “Danses del gel”
17 de juny de 2021. Director invitat: Francisco Valero-Terribas

PROGRAMA DEL 4t CONCERT: “Visca la sarsuela!”
24 de juny de 2021. Director titular: Rafael Sanz-Espert
Artistes invitats: Belén Roig i Jesús Álvarez

Hovik Keuchkerian protagonitza “Un obús en el corazón” a València del 27 al 30 de maig

El premiat actor d’Antidisturbios La casa de papel Hovik Keuchkerian estarà en cartell del 27 al 30 de maig a la Sala OFF de València amb ‘Un obús en el corazón’, del reconegut escriptor Wajdi Mouawad. De la mà de la companyia valenciana l’Om Imprebís i sota la direcció de Santiago Sánchez, Hovik torna a interpretar la que va ser la seua primera obra dramàtica en l’escenari després d’omplir durant cinc mesos els Teatros Luchana de Madrid en plena pandèmia.

Ara és la Sala Off la que aposta per aquest monòleg commovedor d’exili i desarrelament, que és la història autobiogràfica de l’autor de l’obra, però que també podria ser la del propi actor. Tant Hovik, de pare armeni i mare espanyola, com Mouawad van nàixer a Beirut i van haver d’abandonar el país a curta edat a causa de la guerra civil libanesa. “Una història que trencarà cors i que farà reflexionar al públic que trepitge la nostra sala” tal com apunta el director i fundador de la Sala Off, Pedro Giménez.
“El que m’ha passat des que interprete a Wahab; tot el que Santiago Sánchez m’ha anat ensenyant, bolcant sobre el meu, més totes les funcions que portem, és que hi haurà un poquet de Wahab en tots i cadascun dels personatges que jo faça perquè ja hi ha un poquet de Hovik en Wahab i de Wahab en Hovik”, comenta el protagonista d’Un obús en el corazón, després de sis anys en escena amb interrupcions a causa d’altres compromisos professionals en els quals Hovik s’ha revelat com un dels actors del moment. Per a Sánchez “és gratificant quan els espectacles poden viure tant de temps perquè cobren tota la seua dimensió al llarg del recorregut, la qual cosa és impactant no sols per a l’artista, sinó també per a l’espectador”.

Estrenada en 2014 i aplaudida per la crítica, Un obús en el corazón conta la història de Wahab (Hovik Keuchkerian), un jove libanés resident al Canadà. Una nit freda, en una ciutat estranya, rep una trucada enmig de la nit que desencadena un viatge interior ple de dolor, retrobament i redempció a través del temps i de l’espai. Encara que potser tot va començar quan va haver d’abandonar el seu país, la seua calor, el dia que va oblidar la forma del rostre de la seua mare, el dia que un obús li va perforar el cor. Hovik, que abans que actor va ser boxador professional, desplega un ventall de personatges per a mostrar-nos a Wahab en quatre etapes de la seua vida al costat de la resta de figures que es creuen en el seu camí. L’adaptació i direcció de Santiago Sánchez concentra tota la càrrega dramàtica en Hovik mitjançant una escenografia senzilla i una il·luminació que determina l’espai i les transicions temporals.

Precisament, no sols en el text sinó també en la forma resideix la força del teatre de Wajdi Mouawad, un dels dramaturgs contemporanis més excepcionals, autor també de l’aclamada Incendies. Amb una forma d’escriptura molt particular que impacta en el públic, Mouawad és capaç de traslladar el llenguatge cinematogràfic al teatre, mesclant en una mateixa escena flashbacks i present. Quan aquesta representació espai temporal es manifesta a través d’un únic personatge, com és el cas de Wahab en Un obús en el cor, el resultat és sublim. “Quan l’actor veu, el públic veu”, afirma Santiago Sánchez per a resumir la dramatúrgia de Wajdi Mouawad.

III Cicle de Recitals Màster d’Interpretació

Aquests recitals serveixen com pràcticum dels alumnes del Màster d’Interpretació Musical de la Universitat Internacional de València (VIU), dins el conveni de col·laboració que té la nostra Societat Musical amb la universitat.

ENRIQUE CARMONA FERRER (Pianista)
Nascut el 1989 a València, inicia els seus estudis de piano als vuit anys al Conservatori Municipal de Meliana. Després d’un llarg període, reprèn la seva carrera pianística després de finalitzar els seus estudis en Enginyeria Informàtica. Graduat en Interpretació – Música Clàssica per la Universitat Alfonso X El Savi de Madrid, actualment cursa els seus estudis de màster a la Universitat Internacional de València (VIU). Ha rebut classes de prestigiosos pianistes de l’panorama nacional i internacional com Juan Lago, Carles Marín, Brenno Ambrosini, Rafael Salinas, Josu de Solaun i Pavel Nersessian entre d’altres i participat en nombroses trobades pianístics, com en la reconeguda Valencian International Performance Academy & Festival (VIPA).

Programa part 1:
Suite Inglesa no.6 en re menor (BWV 811) – J. S. Bach
Liebestod – Wagner/Liszt

HANG VU NGUYEN (Pianista)
Nascuda el 1995 a Madrid, inicia els seus estudis als set anys al Conservatori Professional de Música de Torrent, finalitzant amb Menció d’Honor. En 2014 accedeix a al Conservatori Superior de Música de València “Joaquín Rodrigo”, finalitzant a Cracòvia, Polònia a càrrec de la professora Romana Podsadecka. Ha rebut classes de prestigiosos pianistes com Juan Lago, Josu de Solaun, Pavel Nersessian, entre d’altres. Actualment cursa els seus estudis de màster a la Universitat Internacional de València (VIU).

Programa part 2:
Sonata no.30 en Mi mayor op.109 – L. V. Beethoven
Goyesca no.5: El amor y la muerte – E. Granados

Congrés internacional “Pensar el feminisme. Una mirada global”

Organitzat per Clásicas y Modernas. Asociación para la igualdad de género en la cultura; i patrocinat per la Regidoria d’Acció Cultural de l’Ajuntament de València, i la Conselleria de Cultura de la Generalitat Valenciana, este congrés proposa un acostament als reptes que planteja un feminisme global, reunint teòriques i activistes de renom incontestable en les seues àrees respectives.

Quina és l’agenda del feminisme? Com garantir la presència de les dones en la cultura? A quins perills d’invisibilització s’enfronten les dones? La teoria feminista, hui. Problemàtiques i debats del feminisme actual.

Un apropament múltiple que té en compte aspectes socials, filosòfics, culturals i literaris.

Per a inscriure’s i per a consultar el programa complet, visiteu https://pensarelfeminismo.clasicasymodernas.org/

La totalitat del congrés es podrà seguir en el canal de YouTube de Clásicas y Modernas: https://www.youtube.com/channel/UC-LedqGZFEPwwd2fRSUQ2qg

Concert de cicle de la Banda Simfònica Municipal de València el proper 22 de maig

Amb el mestre Rafael Sanz-Espert al capdavant, la Banda Simfònica Municipal de València (BSMV) ofereix al seu públic un nou i apassionant concert en Les Arts, replet de registres sonors, cèlebres obres i homenatges a autors de prestigi. L’espectacle comprén dos grans blocs, cadascun del quals està protagonitzat per diferents instruments agrupats en sengles seccions musicals, que guien al públic en un recorregut per diversos dels seus gèneres favorits.

L’Ensemble de Clarinets de la BSMV inaugura la vetlada amb una peça tan destacada com el seu compositor, Pascual Pérez Choví, un dels valencians més universals. Aquest immortal i amé pasdoble, “Pepita Greus”, està dedicat a la poetessa homònima, a qui el compositor carletí guardava un amor platònic.

Li succeeix un fragment mític de l’òpera “Goyescas”. Va ser concebuda originalment com a suite per a piano pel lleidatà Enrique Granados, inspirat per grans autors romàntics com Schumann o Chopin, així com per la seua admiració al pintor Francisco de Goya i al folklore madrileny. Amb els clarinets com a protagonistes, aquest Intermezzo acompanya un dramàtic i quàdruple conflicte passional amb una gran sensibilitat rítmica i harmònica, transmetent simultàniament el nostàlgic i el castís.

El públic podrà embarcar-se en una cuidada selecció d’èpics moments d’una de les bandes sonores més reeixides de tots els temps: Pirates del Carib, composta principalment pel llegendari músic alemany Hans Zimmer. Els diferents temes, on no falta l’icònic “He’s a Pirate”, aborden les caòtiques aventureres del carismàtic capità Jack Sparrow, els seus aliats i enemics, navegant a través de poderosos ritmes metàl·lics cap a les escenes més mítiques dels films.

A continuació, arriben “Spirit of Freedom”, del compositor italià Michele Mangani, (un dels més prolífics del moment) i “Claribel”, del belga Roland Cardon. Ambdues constitueixen un magnífic exemple de les innombrables textures i registres que pot aconseguir un grup de clarinets sobre l’escenari.

L’Ensemble de Saxofons i Percussió de la BSMV presa el testimoni, també a càrrec del mestre Sanz-Espert, amb un emotiu homenatge pòstum a Ricardo Asensi Sabater, qui fora un benvolgut docent i saxofonista de la Banda Simfònica Municipal de València. El tema “Richi Sax”, compost pel seu company, el professor Enrique Cárcel, captivarà al respectable amb la seua íntima i agradable melodia.

En aquesta segona part, el conjunt musical ofereix les dues obres més característiques del geni argentí Astor Piazzolla: “Adiós Nonino” i “Libertango”. La primera rememora al seu pare, Vicente, la defunció del qual va motivar “el tema més bonic mai escrit en la seua vida”, en paraules del propi mestre del tango. La segona constitueix un virtuós reclam, precisament, a la llibertat i creativitat. Totes dues peces conformen un tàndem de bells acords i timbres, commemorant el centenari del naixement de Piazzolla.

Aquest eclèctic i vibrant concert culmina amb un altre reconeixement, aquesta vegada a un dels grans saxofonistes espanyols de tots els temps, Pedro Iturralde, recentment desaparegut. El seu llegat és recordat amb summe respecte i passió per la BSMV, que interpreta unes de les seues composicions més característiques: la “Jazz Suite”, amb tres dels seus moviments més importants.

Finalment, “Aires Rumanos”, també del creador navarrés i probablement inspirada en els seus múltiples viatges al llarg del planeta, acosta a l’audiència, a través del saxo, la música popular del país envoltat pels Carpats. Es clausura així un concert que sincretiza diferents gèneres com l’òpera, el tango, el jazz o la música cinematogràfica, amb moments màgics i emotius per a tots els públics.

El programa complet de l’espectacle és el següent:

Ensemble de Clarinets de la Banda Simfònica Municipal de València

Pascual Pérez Choví (1889-1953)
Pepita Greus
Pasdoble. Arranjament: B Llorenç

Enrique Granados (1867-1916)
Goyescas
Intermezzo. Arranjament: J. Susi

 Hans Zimmer (1957)
Piratas del Caribe
Selecció. Arranjament: José Carlos H. Alarcón

 Michele Mangani (1966)
Spirit of Freedom

Roland Cardon (1929-2001)
Claribel.

 Ensemble de Saxofons i Percussió de la Banda Simfònica Municipal de València

Enrique Cárcel (1977)
Richi Sax
A Ricardo Asensi Sabater

Astor Piazzolla (1921-1992)
Adiós Nonino
En el 100é aniversari del naixement de l’autor. Arranjament: R. Asensi / Revisió: F. Bort

Astor Piazzolla (1921-1992)
Libertango
Arranjament: L. Marcolina / Revisió: E. Cárcel 

Pedro Iturralde (1929-2020)
Jazz Suite
Sketches for saxophones
-Vals
-Balada
-Blues

Pedro Iturralde (1929-2020)
Aires Rumanos