Els embulls del Port de València es van construir en 1914 pels enginyers José María Fuster i Fausto Élio, dins del Pla d’Eixample i Millora del Port de València, que pretenia rellançar la seua capacitat exportadora.

El seu estil arquitectònic se cenyeix al modernisme valencià, amb la utilització d'estructures metàl·liques i decoració modernista que al·ludeix al comerç i la navegació, mosaics ceràmics policromats de fruites, etc.

El Cobert núm. 4 de la Marina de València és un dels embulls que es conserven en l'actualitat, dels 6 que es van construir com a magatzems de mercaderies, hortalisses i gra, principalment. En el seu moment la construcció d'aquests embulls va venir a simbolitzar el progrés i la modernitat.

Van ser bombardejats en els anys de la Guerra Civil i es van restaurar posteriorment, encara que la riuada de 1957 va tornar a danyar-los. Van ser declarats Béns de Rellevància Local de la ciutat.

Concretament, el Cobert núm. 4 va ser cedit fa uns anys per l'Ajuntament a l'Administració Autonòmica, per al seu ús com a zona de boxes i zona Vip en el Gran Premi de Fórmula 1, que es va celebrar a València entre els anys 2008 i 2012. En aquest any es va veure paralitzada la seua activitat.

Posteriorment aquest embull, que compta amb una superfície de 9.000 metres quadrats, va ser retornat a l'Ajuntament de València i s'ha procedit a la seua rehabilitació per a destinar-ho a usos culturals, seguint la línia del Pla Estratègic de la Marina.

Dins del pla de recuperació de la Marina de València per a reconvertir els embulls en escenaris de nous projectes ciutadans, la idea és que el Cobert 4 es convertisca en un espai cultural flexible que aculla esdeveniments culturals de gran format.


Dades bàsiques

Direcció:

La Marina de València, Moll de Ponent
46024 València