Política de cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vostè tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a major informació.

X
0506 Palau-Iturbi 125-Diego Mir. Foto ©Josep Gil

La campanya gràfica del Palau de la Música “José Iturbi 125” de Diego Mir ha obtingut tres premis en els Laus 2021

La campanya gràfica de la Temporada 20-21 del Palau de la Música de València “José Iturbi 125”, dissenyada per Diego Mir, va obtindre ahir tres premis als Laus 2021, que reconeixen l’excel·lència dels projectes nacionals de disseny, projecten la seua importància cultural i econòmica i donen suport a este sector professional. Estos premis són atorgats anualment per l’ADG-FAD (Associació de Directors d’Art i Dissenyadors Gràfics), amb seu a Barcelona. En concret, la campanya del Palau de la Música ha obtingut les categories “Plata” pel Cartell, i “Bronze” pel Conjunt d’Elements Exteriors i per la Publicitat Exterior.

La regidora de Recursos Culturals i presidenta del Palau de la Música, Glòria Tello, ha volgut felicitar a Diego Mir per haver aconseguit estos guardons, que “contribuïxen a reconèixer la qualitat i la professionalitat del disseny valencià”. Tello ha volgut destacar, a més, que amb Diego Mir “hem tingut des del principi una sintonia molt important, per tal de visibilitzar aquells valors institucionals, de marca i d’esperit que volem transmetre a la ciutadania”.

La Temporada 20-21 del Palau de la Música de València es centra en la figura de José Iturbi, pianista i icona musical mundial, amb motiu del seu 125 aniversari. Per això, la campanya gràfica conté elements que fan referència directa a esta figura. La gama cromàtica es centra en els dos colors presents al piano: blanc i negre. Tota la gràfica gira al voltant d’un element comú: la pipa de fumar, característica d’Iturbi.

El cartell consisteix en una imatge principal i tres variacions per a ser utilitzades a les diferents temporades: tardor, hivern i primavera. La imatge principal sintetitza la silueta d’un piano; les secundàries són representacions gràfiques més o menys abstractes de conceptes relacionats amb la música: vibració, ritme i volum. “Síntesi gràfica, contundència visual, economia cromàtica i jerarquies tipogràfiques per a afavorir un alt valor comunicatiu i estètic”, ha recordat Tello.

Pel que fa al conjunt de la campanya, els diferents elements que conformen la gràfica s’adapten a les necessitats de format i comunicació de cada peça, sense perdre homogeneïtat, ja que la gràfica s’aplica a multitud de formats diferents, tan físics com online: mupis, fullets, cartells, lones, vinils, anuncis en premsa, banners, marquesines d’autobús, programacions mensuals, programes de mà, etc.

 

Compartir:
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email