El jove director finlandés Tarmo Peltokoski, és considerat com un dels directors més brillants de la seua generació i ha estat nomenat recentment director principal convidat de la Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, el primer director a ocupar este lloc en els 42 anys d’història de l’orquestra.
Debutarà demà dijous a València, en la programació del Palau de la Música i amb l’Orquestra de València, per a dirigir a l’Auditori de Les Arts, a les 19.30 hores, el Concert núm. 1 per a violoncel de Dmtri Xostakóvitx, que serà interpretat pel prestigiós concertista Alban Gerdhardt, així com l’expressiva i lluminosa Simfonia núm. 5 del britànic Ralph Vaughan Williams. Les entrades es troben disponibles a la web del Palau de la Música.
La presidenta del Palau de la Música, Gloria Tello, ha volgut destacar d’este programa que “per primera vegada hem inclòs una obra de cambra sense orquestra per a obrir el concert, amb dos moviments del Trio en si major de Schubert que seran interpretats pel mateix Alban Gerdhardt, i amb l’al·licient de comptar amb dos excel·lents músics de l’Orquestra de València, la solista de viola Pilar Marín i el nostre concertino, Enrique Palomares”. En este sentit, el director del Palau, Vicent Ros, ha afegit que “una vegada més, el nostre públic podrà apreciar eixe nivell, qualitat artística i la versatilitat que sempre demostren els nostres solistes, tant en el format simfònic com en el de cambra”.
Respecte al programa, el públic també podrà escoltar el Concert per a violoncel i orquestra en mi bemoll major, op. 107 de Dmitri Xostakóvitx, una obra que va dedicar al seu amic Mstislav Rostropòvitx i que es va estrenar a Leningrad el 1959. L’enorme èxit va quedar revalidat en la seua estrena nord-americana, a penes un mes després, sent considerat com un dels més destacats concerts per a violoncel dels anys de la guerra freda. Conclourà el concert amb la Simfonia núm. 5 de Ralph Vaughan Williams, que interpretarà per primera vegada l’Orquestra de València. És una obra que té un caràcter contemplatiu i plàcid, escrita en plena Segona Guerra Mundial i que sembla predir el triomf aliat.
Tarmo Peltokoski va ser nomenat el 2022 director musical i artístic de l’Orquestra Simfònica Nacional de Letònia i director principal convidat de l’Orquestra Filharmònica de Rotterdam. El desembre de 2022 va ser nomenat director musical de l’Orchestre National du Capitole de Toulouse. La temporada passada va debutar amb èxit amb la hr-Sinfonieorchester, l’Orchestre Philharmonique de Radio France i la Rotterdams Philharmonisch Orkest. En la temporada 22/23 dirigirà la Filharmònica de Hong Kong, RSB Berlin, Hallé, Konzerthausorchester Berlin, les simfòniques de Düsseldorfer, Göteborg, Toronto i San Diego, i l’Orchestre National du Capitole de Toulouse. Treballa amb solistes com Yuja Wang, Matthias Goerne, Jan Lisiecki, Julia Fischer i Sol Gabetta. A més de la seua faceta com a director, va estudiar piano en l’Acadèmia Sibelius amb Antti Hotti.
Després d’iniciar la seua carrera amb la Filharmònica de Berlín i Semyon Bychkov el 1991, Alban Gerhardt s’ha guanyat el reconeixement com un dels violoncel·listes més versàtils de la seua generació amb un repertori que abasta des de Bach a la música contemporània. Entre les orquestres amb les qual ha col·laborat destaquen la Concertgebouw d’Amsterdam, totes les orquestres radiofòniques d’Anglaterra i Alemanya, la Filharmònica de Berlín, Tonhalle de Zuric, així com les orquestres simfòniques de Cleveland, Filadèlfia, Boston i Chicago. Gerhardt ha treballat amb directors d’orquestra de la talla de Christoph von Dohnányi, Kurt Masur, Klaus Mäkelä, Christian Thielemann, Simone Young, Susanna Mälkki, Vladimir Jurowski i Andris Nelsons.