L’any 1935 el fotògraf Pierre Verger (París 1902 – Salvador de Badia 1996) va recórrer amb bicicleta la costa mediterrània des de Portbou, en la frontera francesa, fins a Cadis. En el transcurs del seu recorregut va visitar ciutats com Barcelona, Vila-real, València, Alacant, Elx, Lorca, Granada, Almeria, Úbeda, Còrdova, Sevilla, Màlaga, Arcos de la Frontera i Ronda. Els seus arxius també revelen que va passar per Madrid al final del seu viatge, possiblement mentre tornava a França.
Verger va retratar espontàniament els passejants que trobava pel camí, els paisatges, els carrers de les ciutats i les activitats quotidianes dels seus habitants, els edificis, etc. En les seues fotografies reconeixem, entre altres llocs, el Raval de Barcelona, l’antiga església de Sant Pasqual de Vila-real, les coves de Paterna, el port de València, l’ajuntament d’Alacant, el Palmerar d’Elx, l’església de Sant Joan de Lorca, l’Alhambra de Granada, la Real Fábrica de Tabacos de Sevilla i la Gran Via de Madrid. També va fer fotografies relacionades amb el folklore i la tradició. Aquestes escenes van cridar especialment l’atenció de qui, estant destinat a ser un home de negocis com son pare, es va rebel·lar i va decidir dedicar la seua vida a explorar el món amb una càmera Rolleiflex.
Pierre Verger va publicar les seues fotografies en llibres i revistes com Paris Match, Paris-Soir, Vu, Regards, Le Petit Journal, Daily Mirror i Life. Va treballar des del 1934 per a l’agència Alliance Photo, fundada oficialment aquell mateix any per Maria Eisner, René Zuber i Pierre Boucher. Aquesta agència va reunir fotògrafs de la talla d’Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, Gerda Taro, Denise Bellon o Chim (David Seymour), abans que aquests formaren, el 1947, l’agència Magnum. Amb elles i ells va compartir espai en algunes de les revistes que es van publicar sobre la Guerra Civil (1936-1939).