Un bell text sobre l’amor i el desamor de Iván Morales. La por d’estimar i la por d’exposar-se. Un viatge a la soledat i la necessitat de sentir-se volgut i acceptat. Composta per set quadres amb tocs d’humor amarg, l’espectador viurà des de les entranyes aquest anar i vindre en les emocions dels seus protagonistes Simó i Bére. Un muntatge íntim, commovedor i sincer.
Archives: Actividades
Identitats
Guardó a la Millor Obra Dramàtica del 2nd International Puppet Art Week Festival 2017 Nanchong, la Xina.
L’essència més pura de la Marioneta de fil, ens endinsa en una cerca dramàtica emocionant i sorprenent de la seua pròpia existència, on aquesta evoluciona sota diverses coreografies contemporànies, amb música electrònica, ambients de llum i vídeo-fons.
La marioneta metafísica. Una marioneta nua, sense rostre, naix i mor en escena. En el transcurs de la seua efímera existència, adoptarà diferents màscares “larvàries”, cadascuna de les quals li marcaran la manera de ser i fer, assumint així les identitats que li venen prefigurades per aquestes.
Commemorant els més de quaranta anys de professió, el marionetista Carles Cañellas proposa un treball sense paraules per a joves i adults, on combina la puresa de la Marioneta de Fil, amb la manipulació més cuidada possible i una exploració de les enormes capacitats dramàtiques del ninot.
IDENTITATS no solament és una metàfora teatral de l’actor enfront dels papers que ha de representar al llarg de la seua carrera, sinó també de la vida mateixa.
“Aprendràs pel teu compte que en el llarg trajecte de la vida trobaràs moltes màscares i pocs rostres” ― Luigi Pirandello (Un, cap i cent mil).
Itineraris Urbans del Districte d’Abastos
Visita-itinerari urbà pel Grup de Vivendes “8 de març” (antigament “Antonio Rueda”), conduïda pel professor de la UPV Rafael Temes, que ens parlarà de la història, estructura i singularitats del mateix.
Música en el parc
Concert dels grups Russafa-fa, Escola de Tabal i Dolçaina i el Grup de Danses Santa Bàrbara.
“ENTRE EL MISTICISMO Y LA RAZÓN” Conferència de Carlos Blanco Pérez
Dijous, 14 de nov. – 19 h.
Activitat co-organitzada amb l’Asociació Valenciana de Egiptología.
Señora de rojo en fondo gris
Un pintor, amb molts anys en l’ofici, porta temps sumit en una crisi creativa des que va morir la seua dona de manera imprevista.
En aquest estat recorda, des que molt joves es van conéixer, tant els esdeveniments feliços que li van tindre tenaçment enamorat d’ella durant tota la seua vida com l’aparició, a poc a poc, d’una malaltia que li va conduir a una mort inesperada als 48 anys d’edat.
Aquesta obra és el relat d’una història d’amor en camí desenfrenat cap a la mort, que ens parla de la felicitat i de la seua pèrdua, i que arriba a la intimitat de cada ésser humà, i a la seua emoció, pel camí recte i simple de la veritat.
Un amor que s’ompli de dramatisme, i potser de major plenitud, quan apareix, primer sense fer soroll i després com una brutal ruptura, la malaltia. Un colpidor retrat de ‘una senyora de roig’, tan lluminosa, ‘obre el fons gris’ de totes les circumstàncies que envolten la seua final.
La meua Blancaneu + La Caputxeta roja
La meua Blancaneu: és una personal i creativa versió del conte clàssic, inspirada en els germans Grimm i on l’envejosa madrastra intentarà per tots els mitjans, aniquilar la puresa i la bellesa que encarna Blancaneu; es tracta d’un espectacle representat amb imaginatius titelles de fusta reciclada.
La Caputxeta roja: és una reinterpretació del conte tradicional representat amb objectes; forma part dels “Contes en femení plural”, històries protagonitzades per dones, narrades i escenificades per a exemplificar temes com l’autoestima, el maltractament i l’assetjament. Aprofitant que el 25 de novembre se celebra el Dia Internacional contra la Violència de Gènere, aquesta proposta ens sembla molt adequada alhora que apta per al públic infantil.
La companyia Teatre Buffo -nascuda en 1983- porta més de 30 anys acostant propostes de teatre de titelles, amb especial èmfasi en el valor pedagògic i artístic de cada obra.
Visita lliure al Jardí de Bombas Gens
Podràs descobrir més de 100 espècies de plantes i arbres que han transformat el que abans era el pati de darrere de la fàbrica. Un espai recollit de 1.147 m2, que hereta la tradició modernista de la seua arquitectura per crear un jardí frondós i colorista. I en el qual s’inclou la peça de Cristina Iglesias, A través, expandint així l’espai expositiu del centre d’art cap a l’exterior.
El Fotollibre al Japó. Conferència de Kyuichi Kaneko
«La mirada de les coses» se centra en l’època en que naix la publicació Provoke i en els fotògrafs del grup VIVO. Podem considerar que, per a molts, el Japó és el país dels fotollibres, una circumstància provocada per la influència i rellevància de les publicacions japoneses. Així, Ryuichi Kaneko ens explicarà el motiu d’esta circumstància, alhora que contextualitzarà la rellevància de les publicacions relacionades amb l’exposició.
Visita Sonora. Subete no gitā ga kowarete imasu
Subete no gitā ga kowarete imasu (“totes les guitarres estan trencades”) és una intervenció sonora de 40 minuts de duració que es basa en la manipulació mitjançant software d’edició d’àudio elements d’un arxiu personal de folk i rock de les dècades dels 60 i 70 al Japó.
En ella es “recorrerà” des de la crisi d’identitat dels inicis dels 60 amb les hordes de dopplegangers de bandes americanes fins als inicis dels 70 i la corresponent reconnexió amb elements musicals tradicionals recontextualitzats, així com l’auge de noves formes d’expressió influenciades per l’escena alternativa europea, que es farien presents en l’underground de resistència a l’onada del comercialisme.
Es planteja com a objectiu no la creació d’una peça tancada sinó un procés de destil·lació del caràcter d’esta transformació musical, concentrat i abstret mitjançant ferramentes digitals completament asíncrones al moment de la seua creació i accentuat alhora per la presència en l’espai expositiu de diversos punts sonors en perpètua emissió de bucles extramusicals.
Diego Navarro és creador multidisciplinari amb focus investigatiu en les estètiques sonores i visuals del videojoc i altres experiències virtuals.
Masticar hielo
Presenten una versió lliure de “Qui té por de Virginia Wolf?”. Quan la mentida es converteix en un joc, el joc es transforma en un dogma.
Martha i George conviden a Nuna i Nick a prendre, suposadament, una copa després de la festa que ha organitzat el pare de Martha. Nuna i Nick presencien la dinàmica macabra de la parella amfitriona: violència, sexe, maltracto… El que que havia de ser una copa de compromís, es converteix en un malson on la parella convidada es transforma i entra en l’espiral atroç dels amfitrions. Confessions i secrets mai dits posen en el punt de mira el concepte de l’amor.
Ficció i realitat es confonen. Qui diu la veritat? Quan la mentida es converteix en un joc, el joc es transforma en un dogma. “Mastegar Gel” és una comèdia àcida que corroeix per dins a qualsevol. És un esglai a l’amor romàntic. És literalment una bogeria.
UMMM!!! Una comedia para chuparse los dedos!!
Un Teatre Musical que conta la història de la pastisseria de Donya Remedios.
La pastisseria de Donya Remedios cada vegada té menys clients perquè la seva dependenta Ana, només sap fer bollitos de crema. Per a fer front a aquest problema, Donya Remedios, decideix contractar a un nou ajudant capaç d’aportar noves idees i de fer els dolços que la gent demanda actualment. El problema és que, a vegades, aquestes idees de rebosteria moderna poden entrar en conflicte amb el bon fer més clàssic d’Ana.