Política de cookies
Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

X

“La vida inventada de Godofredo Villa” arriba a la Sala Off del 2 al 25 d’abril

La Medusa ens introdueix en la història de Godofredo Villa, un supervivent a tres guerres que ara amb 89 anys, rememora la seua vida des de la infantesa, mentre espera rebre un gran homenatge amb honors d’estat.

Un drama basat en fets reals que naix arran de l’experiència de la mateixa autora, Sònia Alejo, que després d’una trobada amb el vertader Godofredo Villa, elabora aquesta proposta que, en un mix de realitat i ficció, ens compta l’experiència d’un de tants xiquets de la guerra que van embarcar des del País Basc a França durant la primavera i estiu de 1937.

L’obra dirigida per Xavier Puchades i interpretada per Pep Ricart, Clara Crespo, Arantzazu Pastor i Àngel Fígols, és com un homenatge que navega entre dues dimensions que fan d’ella una obra de vertigen: la que el personatge principal siga un supervivent real i la dimensió històrica, de memòria col·lectiva.

La sinopsi seria: A l’agost de 2014, Godofredo té 89 anys, ha sobreviscut a tres guerres i, no obstant això, s’enfronta al moment més difícil de la seua vida: rebre un gran homenatge amb honors d’estat. Des de l’espera per a rebre un homenatge, Godofredo Villa, un xiquet de Baracaldo evacuat amb vaixell abans dels bombardeigs de Guernica, recorre diversos moments de la seua memòria que ha circulat pels esdeveniments de l’Europa del segle XX. Al juliol de 2013, Godofredo té 88 anys i s’asseu al costat de Sònia en un banc enfront del riu Saône. No es coneixen de res, però no han deixat de reinventar les seues vides junts des de llavors. “L’única guerra que es guanya és la que no es lliura”.

Concert de cicle de la Banda Simfònica Municipal de València el proper 21 d’abril

Després de la seua participació en el festival Brassurround 2021 de Torrent, la Banda Simfònica Municipal de València (BSMV) torna a Les Arts amb un nou concert replet de grans obres de la sarsuela. El seu Ensemble de Corda i Fusta interpreta onze peces compostes per alguns dels principals autors del panorama nacional.

El mestre Rafael Sanz-Espert condueix a la BSMV amb la participació especial dels cantants Belén Roig (soprano, natural de València) i Jesús Álvarez (tenor alacantí). Tots dos, amb una dilatada i reeixida trajectòria, s’encarreguen de les parts vocals d’un repertori on no falten il·lustres creadors com Pablo Sorozóbal, Gerónimo Giménez, Federico Moreno o Reveriano Soutullo, que s’uneixen al carcaixentí Juan Vert, el villener Ruperto Chapí o el valencià Manuel Penella.

La formació dirigida per Sanz-Espert ofereix un fascinant viatge cap a diferents llocs hispànics del passat, evocant musicalment temàtiques amoroses, costumistes i fins i tot surrealistes, en honor a un dels gèneres preferits del seu públic.

El repertori inclou dos dels moviments més icònics de “El último romántico”, de Soutullo i Vert, que mescla enamoriscament i comicitat a la Madrid de finals del segle XIX, amb un lirisme melòdic a l’abast de pocs autors. D’igual manera, el respectable podrà gaudir de “Don Gil de Alcalá”, del llevantí Manuel Penella. Narra sonorament un tumultuós romanç entre dos joves de Veracruz: el soldat Don Gil i l’òrfena Xiqueta Estrella. A més, es versiona una enèrgica i sentimental “Parranda”, composta per Francisco Alonso i centrada en la la Alabanza a Murcia, que canta a aquesta regió mediterrània, els seus paisatges hortícoles, tradicions i el noble caràcter de la seua gent.

La BSMV interpreta també, junt Belén Roig i Jesús Álvarez, dues parts de la sarsuela “La taberna del puerto”, del donostiarra Pablo Sorozóbal, un dels autors lírics més destacats del segle XX. Ambientada en la cantina portuària de la imaginària Cantabreda, ha sigut recitada per artistes de la talla de Plácido Domingo o José Carreras. Ací, el romanç mariner tradicional queda elevat a categoria d’art, gràcies a la bellesa musical.

El concert ofereix una de les obres canòniques del “gènere xic”: “La Revoltosa” de l’alacantí Chapí. Una vertadera obra simfònica on elements cultes i populars s’entrellacen. En aquest estil, no pot faltar el mestre Gerónimo Giménez. La seua “Tempranica” és de les seues obres més representatives, per la seua majestuosa intensitat dramàtica. El públic podrà assistir a “La Boda de Luis Alonso”, també de l’autor sevillà i que, a manera de sainet líric ambientat a Cadis, exposa com la venjança més surrealista (i bovina) pot arruïnar un esdeveniment tan important. La seua atractiva melodia i la varietat instrumental captivaran a l’audiència.

Aquest magne concert, dedicat principalment a la sarsuela, posa el fermall d’or amb dos fragments mítics de l’opereta “Luisa Fernanda”, de Federico Moreno. Ha sigut representada en més de 10.000 ocasions, i evoca dos escenaris diferents: la Madrid i la devesa extrema prèvies a la Revolució de 1868. En ella, les brillants parts cantades adquireixen gran protagonisme.

El programa complet de l’espectacle és:

Reveriano Soutullo (1884-1925) / Juan Vert (1890-1931)
El Último Romántico
Pasacalle de las Mantillas

Manuel Penella (1880-1939)
Don Gil de Alcalá
Habanera

 Francisco Alonso (1887-1948)
La Parranda
Canto a Murcia. Arranjament: Santiago Durá 

Pablo Sorozábal (1897-1986)
La Tabernera del Puerto
En un País de Fábula. Arranjament: Ángel García

Reveriano Soutullo (1884-1925) / Juan Vert (1890-1931)
El Último Romántico
Bella Enamorada.

Ruperto Chapí (1851-1909)
La Revoltosa
Preludi. Arranjament: Ángel García

Gerónimo Giménez (1854-1932)
La Tempranica
Zapateando. Arranjament: D.M.R.

Pablo Sorozábal (1897-1986)
La Tabernera del Puerto
No Puede Ser

Gerónimo Giménez (1854-1932)
La Boda de Luis Alonso
Intermedi. Arranjament: Ángel García.

Federico Moreno Torroba (1891-1982)
Luisa Fernanda
Dueto de la Flor. Arranjament: Ángel García

Federico Moreno Torroba (1891-1982)
Luisa Fernanda
Mazurka de las Sombrillas. Arranjament: Enric Moltó

“El rey del Gurugú” arriba a La Máquina Teatro del 10 al 11 de abril

La Máquina Teatro acollirà, el cap de setmana del 10 i 11 d’abril, l’estrena de “El rei del Gurugú”, una obra creada i dirigida per Ferrán Joanmiquel. A més, en escena estarà representada per la prestigiosa companyia catalana La Nave Va i comptarà amb l’actuació de David Martínez.

“El rei del Gurugú” convida a l’espectador a reflexionar sobre l’actual drama de la immigració a la tanca de Melilla. La peça narra la història de Marley, un gos del carrer que es adoptat per Abdul, un dels immigrants subsaharians que malviuen en a la muntanya del Gurugú, prop de Melilla. Abdul està esperant el seu moment per a saltar la tanca i entrar a Europa. Marley arriba al campament de Bamako amb la missió de ser un gos guardià i alertar als immigrants dels atacs de la policia marroquina. Llavors Marley s’adona que serveix per a alguna cosa, que pot ser imprescindible, que pot tindre una llar i crear vincles amb aquesta espècie d’Ulisses del segle XXI, que es desviu per arribar a la terra promesa que tant ha somiat.

Al finalitzar la funció del dissabte 10, es celebrarà un col·loqui amb la col·laboració de la Colectiva Afrolatidos.

El silenci de la Setmana Santa Marinera

Exposició fotogràfica de María José Tomás Carles que pretén fer un homenatge a la Setmana Santa Marinera en temps de pandèmia i en absència de la festa més idiosincràtica i volguda dels nostres barris.
L’autora va realitzar estudis d’Imatge i So en La Maxadella i és Llicenciada en Filosofia i Criminologia per la Universitat de València. La fotografia és la seua gran passió i una constant en la seua vida.

Programació Vibrar València

El cicle de concerts Directes Vibra Mahou arriba a Hivern a la Mar, el nou espai cultural i d’oci situat en La Marina Sud de València per a continuar generant trobades de qualitat entorn de la música en directe.

La programació comença el divendres 6 de març i finalitza la primera setmana d’abril, amb un total de dotze dates i trenta-dues propostes sonores entre les quals destaquen noms com a Triángulo de Amor Bizarro, Blanco Palamera, Viva Belgrado, Zetazen, Pole, Amy, Antílopez o Smoking Souls.

Vibra Mahou proposa un cartell que aposta per l’heterogeneïtat de gèneres, acostant a artistes i públic i impulsant experiències úniques per a viure trobades inoblidables entorn de la música a València.

El recinte Hivern a la Mar està format per una estructura de disseny poligonal, coberta i ventilada, que permet albergar esdeveniments de diferents gèneres i formats, garantint les exigències sanitàries actuals i oferint un lloc resguardat davant la possibilitat de baixes temperatures o pluja.

Més informació ACÍ

Exposició “Vicente March Marco. El somni de Roma”

L’exposició “Vicente March. El somni de Roma” a la Casa Museu Benlliure pretén traure a la llum i recuperar d’un cert oblit la seua figura i obra, atés que va ser un membre destacat de l’àmplia generació dels nostres artistes que es van formar i es van establir a Roma en les últimes dècades de segle, i la rellevància del qual es va anar diluint amb l’arribada dels nous i revolucionaris llenguatges artístics al llarg del segle XX.

Descarrega el fullet informatiu ACÍ.

Eròtica techno en l’arquitectura valenciana a Les Naves

Amb esta exposició Las Naves aposta per un projecte innovador que part de l’estudi i l’edició del llibre del mateix nom, on a  través de fotografies, música i altres objectes, s’explora la subjectiva relació eròtica entre l’arquitectura moderna i la música techno valencianes. L’exposició remarca la importància que totes dues arts manifesten en la seua genealogia matemàtica precisa, aquella en la qual el ritme, el patró, la repetició, la sinceritat i la contundència formal defineixen el procés i el resultat.

‘Eròtica techno en l’arquitectura valenciana’ és un projecte de València Capital Mundial del Disseny 2022, ideat pel col·lectiu València Techno Culture, editat per Altre, dirigit i dissenyat per Ricardo Ruíz i Daniel Escobedo, amb textos de Débora Domingo i Mario Montesinos, música d’Alberto Doménech i Soraya Martín i vídeo de Sergi Palau. El seu objectiu és posar en valor dues manifestacions artístiques i patrimonials valencianes a través de les possibles relacions que poden establir-se entre si i una comunicació per canals diferents als habituals.

Las Naves, com a centre d’innovació de l’Ajuntament de València, continua amb la seua col·laboració amb la World Design Capital València 2022 per a, des de la innovació, la creació i la reflexió, aconseguir una ciutat més saludable, sostenible, compartida i emprenedora, tal com marquen les Missions València 2030.

Més informació ACÍ

EL TRIO GOLDBERG PORTA A L’ALMODÍ EL SEU PROJECTE ENTORN DE LES “VARIACIONS GOLDBERG” DE JOHANN SEBASTIAN BACH

Les “Variacions Goldberg” és una de les obres més emblemàtiques del compositor barroc alemany Johann Sebastian Bach, i una de les obres mestres de la història de la música. Estes variacions seran interpretades
en una versió especial pel Trio Goldberg, demà dissabte a l’Almodí, a les
19.00 hores, dins del cicle “Cambra al Palau” que organitza el Palau de la Música.
El Trio Goldberg, que està format pel violinista Raúl Arias i la viola Pilar
Marín, els dos professors de l’Orquestra de València, així com pel violoncel·lista David Apellániz, oferiran al públic assistent estes variacions en
un exquisit arranjament per a trio de corda del viola Bruno Giuranna, ja que
originalment el compositor barroc alemany les va compondre per a teclat. La
regidora de Cultura i presidenta del Palau, Gloria Tello, ha volgut incidir en este aspecte, en la “varietat de les propostes que proposen al públic els músics i els grups del nostre cicle, amb versions de molta qualitat que permeten no sols gaudir del repertori tradicional, sinó també d’obres mestres en uns altres formats adaptats”.
The Goldberg Project es caracteritza per l’eclecticisme, la versatilitat, el
rigor i la creativitat musical. Esta ocasió serà prova d’això, ja que afronten una de les obres més emblemàtiques de Bach, les Variacions Goldberg, BWV 988, des d’una perspectiva diferent i innovadora. Denominada originàriament per l’autor Ària amb variacions diverses per a clave amb dos teclats (Aria mit
verschiedenen Verænderungen vors Clavicimbal mit 2 Manualen), l’obra fou composta quan era cantor a l'església de Sant Tomàs de Leipzig. Deu el nom al clavicordista i deixeble de Bach Johann Gottlieb Goldberg, que en podria haver sigut el primer intèrpret.
Per part seua, el director del Palau, Vicent Ros, ha recordat la importància que té la música de cambra per al professorat de l’OV, que permet “desenvolupar la complicitat entre els músics, compartir sons, escoltar-se i sentir que cada instrument té la seua importància, en íntima comunió amb el
públic”.

Tríptic casual a La Máquina Teatro

Tres històries, tres actrius, tres actors. Una mateixa pregunta: destí o atzar? Triptic casual és una comèdia sincrònica presentada com un joc teatral en el qual els personatges naveguen pel tauler de la vida.
Les trobades fortuïtes, les situacions màgiques que ens toca viure i eixa necessitat tan humana de trobar sentit a tot el que ens passa, són els ingredients fonamentals d’aquesta sorprenent proposta amb bona dosi d’humor que fluctua entre la tragicomèdia i els contes de tradició zen.
Com canviarà la teua vida quan vingues a veure aquesta obra?, quina situació inesperada et tocarà viure?

Més informació ACÍ

Noves dates de la Pèrgola

La Pèrgola de Cervezas Alhambra arranca en aquest 2021 amb 18 noves dates i 39 variades propostes sonores. Després d’adaptar-se a les noves directrius sanitàries, les últimes edicions han obtingut una fantàstica acollida per part del públic i, amb aquesta nova edició, el cicle cerca continuar consolidant-se com un referent de l’oci cultural dels dissabtes al migdia (d’11.30 a 14.30 hores).

La Habitación Roja, Delafé, Chlöes Clue, Júlia, Sr. Chinarro, Ferran Palau, Confeti de Odio, Carlota, Compro Oro, Colectivo da Silva, Novio Caballo o Los Estanques són alguns dels noms que conformen el cartell de març a maig, en el qual destaca la qualitat, l’originalitat i la varietat artística de grups tant nacionals com locals, i en el qual s’ha prestat especial atenció a la presència de formacions femenines.

L’aforament no superarà les 400 persones i el públic gaudirà de les actuacions assegut, tal com marquen les directrius del Govern quant a la celebració d’espectacles culturals. Les entrades per a assistir a aquests concerts ja estan a la venda a través d’Enterticket.es a un preu de 5 euros. A més, els directes de la Pèrgola de Cervezas Alhambra podran seguir-se des de qualsevol part del món en live streaming a través dels canals de Youtube i Facebook de la Marina de València.

Exposició “Galàxia Hung”

La Ciutat de les Arts i les Ciències acull l’exposició de lliure accés “Galèxi Hung”, un conjunt de catorze escultures de l’artista Hung Yi, inspirades en la cultura taiwanesa i la vida quotidiana d’este país, amb els colors brillants que s’observen en els patrons tradicionals de Taiwan.
L’accés a l’exposició és lliure i gratuït durant tot el dia. Existeixen visites guiades gratis prèvia reserva.
L’exposició es trobarà fins al 18 d’abril.

Rutes Cultural València

La cultura a l’aire lliure és l’opció més escollida pels valencians per a gaudir de la bellesa de la nostra ciutat, el nostre clima i la nostra història.

Gaudeix de les diferents rutes a l’aire lliure de Cultural València i no et perdes l’oportunitat de redescobrir la ciutat.

Recorda sempre eixir amb responsabilitat.

Tenim una selecció de diferents itineraris on de segur que trobaràs alguna que t’agrade.

-Rutes d’arbres per a conéixer millor la natura que caracteritza la nostra ciutat.

-Itineraris de contes.

-Rutes per a descobrir València en bicicleta.

-Diferents rutes dels edificis més emblemàtics de la ciutat.

ACCEDEIX A LES NOSTRES RUTES ACÍ.