Política de cookies
Este lloc web utilitza cookies perquè vostè tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a major informació.

X

V Biennal dona i cinema

DÓNA I CINEMA és una associació que naix gràcies a l’esforç de dones professionals del sector audiovisual a la ciutat de València per a visibilitzar el treball de dones cineastes i en general en tota la indústria audiovisual.

El Festival Internacional Dóna i Cinema – Dona i Cinema – Woman & Film naix en 2011 de la necessitat de donar més espai a l’àmbit de l’audiovisual en el marc del Festival Octubre Dons, organitzat fins a 2017 per DONESenART. Amb aquest certamen es busca donar visibilitat a produccions artístiques de dones, donada la seua absència en tots els àmbits de la indústria cinematogràfica, des de la creació artística fins a la distribució.

Després de la recent dissolució de DONESenART s’ha decidit continuar el projecte, així que el Festival Internacional Dóna i Cinema – Dona i Cinema – Woman & Film celebrarà la seua pròxima edició en 2019, durant una setmana dedicada al cinema realitzat per dones, mantenint el seu format competitiu, amb una secció oficial acompanyada per una sèrie d’activitats paral·leles d’educació, reflexió i debat sobre el paper de la dona en la indústria cinematogràfica.

El Festival vol visibilitzar el treball de dones a nivell nacional i internacional, amb una mirada tant al passat com a les noves generacions de dones cineastes:

– Competició Oficial de llargmetratges, curtmetratges, documental i ficció, vídeo creació i animació dirigides per dones.

– Cicles i projeccions paral·leles per a homenatjar grans directores del nostre cinema i de tot el món.

– Cicle Dones després de la Cambra: 100 anys de cinema espanyol amb mestres com Cecilia Bartolomé i Pilar Miró;

– Cicle Palmarés: pel·lícules premiades en passades edicions;

– Cicle Directores valencianes: visibilització del treball d’artistes locals i emergents.

Finalment, el festival és part integrant de la xarxa de festivals de la ciutat de València, com Mostra Visca del Mediterrani, on col·labora amb una secció especial de cinema dirigit per dones, Curtmetratges per la Igualtat, una mútua col·laboració d’expertes per a la selecció de pel·lícules, i la més recent col·laboració amb HUMANFEST – Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València, que en la seua huitena edició ha dedicat la secció HUMANS al festival Dóna i Cinema en una secció especial dedicada a dones documentalistes.

Concerts Ateneu Mercantil de València

La Coordinadora de Societats Musicals de la ciutat de València (COSOMUVAL) ha engegat un cicle de concerts amb l’objectiu de donar visibilitat a les activitats que realitzen les diferents agrupacions de les seues societats musicals.

El lloc triat per a celebrar-los és l’Ateneu Mercantil de València, que ha cedit el seu saló d’actes perquè aquestes entitats mostren la seua cultura fora del seu escenari habitual. Així, a partir del diumenge 20 de gener i durant quatre jornades, passaran per l’Ateneu corals, orquestres, bandes juvenils i bandes simfòniques que oferiran diferents repertoris interpretats pels músics que conformen les diferents plantilles.

 

Il Barbiere di Siviglia

Melodrama buf en 2 actes, amb llibret de Cesare Sterbini sobre la comèdia homònima de Pierre-Agustin Caron de Beaumarchais.
Versió semi-escènica amb adaptació per a orquestra de cambra.

Intèrprets:

Silvia Vázquez, Rosina

David Ferri, Il conte d’ Almaviva

Vicente Antequera, Figaro

Pedro Quiralte, Don Bartolo

Georgy Ekimov, Don Basilio

Sebastiá Peris, Fiorello

Tanya Durán, Berta

Kike Llorca, direcció escènica
ORQUESTA DE CÁMARA EUTHERPE
Francisco Valero-Terribas, director
Producció de la Fundación Eutherpe a la Comunitat Valenciana

Nunca os olvidaremos

Dani Mateo, JJ Vaquero i Raúl Cimas
Espectacle Solidari a favor de S.V.P.A.P

Espectacle solidari en el qual es podrà assistir a una peça teatral protagonitzada pels artistes Dani Mateo, Raúl Cimas i JJ Vaquero i, que serà a favor de la Sociedad Valenciana Protectora de Animales y Plantas, entitat que treballa per a pal·liar els efectes de l’abandonament animal, intentant evitar-ho i cercant una segona oportunitat de vida per als animals abandonats. Així mateix realitza una gran labor educativa, informativa i divulgativa entre els ciutadans amb la finalitat de sensibilitzar a totes i a tots, fomentant les relacions amb el món animal. Hui en dia el seu refugi alberga unes 300 vides aproximadament.

Dues dècades de mecenatge cultural (València 2000-2018)

L’exposició (fruit de la col·laboració entre la Real Academia de San Carlos i l’Ajuntament de València) recopila mig centenar de quadres que, gràcies al Premio Nacional de Pintura Real Academia de Bellas Artes de San Carlos (2000-2018), han passat als fons acadèmics del Museu de Belles Arts de València, com a guanyadors del certamen.

Exemple de mecenatge, dut a terme amb la col·laboració d’Àmbit Cultural d’El Corte Inglés, que ha permés que tals obres d’art contemporani, constituïsquen una col·lecció, com a patrimoni dels valencians.

Teníem tot al nostre favor

El Museu de Belles Arts de València i l’IVAM han traçat una línia de treball conjunta per als pròxims anys que s’inicia amb l’exposició Teníem tot al nostre favor en el Museu de Belles Arts, a través de la qual es genera un diàleg entre els diferents moviments artístics i es mostra com les creacions dels segles XX i XXI recuperen una vegada i una altra els gèneres clàssics de l’art a través de la natura morta, el retrat i el paisatge.

Així, un total de 66 obres de 24 artistes d’art modern i contemporani de la col·lecció de l’IVAM comparteixen espai amb obres de 36 creadors de la col·lecció permanent del Museu de Belles Arts, datades entre els segles XIV i XX.

L’exposició pren el seu nom de la cita triada pels artistes Claes Oldenburg (Estocolm, 1929) i Coosje van Bruggen (Groningen, 1942 – Los Ángeles, 2009) per a l’exterior de la peça Bottle of Notes, model (ca. 1989-1990). Es tracta d’una cita del diari del primer viatge del Capità Cook en 1769 a l’oceà Pacífic que deia: «Teníem al nostre favor tot el que poguérem desitjar per a observar el paisatge complet del planeta Venus des de l’òrbita del sol». Aquesta escultura d’Oldenburg i Van Bruggen, amb la qual s’inicia l’exposició, és una metàfora del viatge que la col·lecció de l’IVAM fa des del carrer Guillem de Castro fins al Museu de Belles Arts, i constitueix el fil conductor de l’exposició.

En aquesta exposició es troben peces d’artistes destacats de l’IVAM com Pablo Picasso, André Dérain, Ana Peters, Carmen Calvo, Markus Lupertz o James Rosenquist, a més de les d’altres 20 grans creadors de projecció internacional, amb noms de grans artistes de la col·lecció del Belles Arts com Antonio Muñoz Degraín, Salvador Abril, Joan de Joanes, El Bosco o Francesc Ribalta, que a més de conformar una diàleg, componen una retrospectiva a la història de l’art i la seua evolució en paral·lel als avanços de la societat i la realitat i context de cada època.

Harmonie Ensemble – Orchestra

Programa

José Manuel León, viola
Manuel Segarra, violí
HARMONIE ORCHESTRA
Pascual Cabanes, director

E.Grieg: Holberg Suite op. 40
C.M von Weber: Andante i rondó hongarés per a viola i orquestra, op. 35
E. Elgar: Serenata op. 20
C. Saint – Saëns: Introducció i rondó capritxós per a violí i orquestra. op.35
M. Ravel: Tzigane per a violí i orquestra

Quintet Casulana

Programa

Les Arts en Paral·lel

QUINTET CASULANA
“ENTRE EL CLAVELL I L’ESPADA”
Antologia espanyola d’amor i de mort
Esther Vidal, violí
Sabrina Pacucci, violí
Pilar Parreño, viola
Cristina Aguilera, violoncel
Renata Casero, piano
Obres de Falla, Magraners i López Artiga
Dirigix: Ángeles López Artiga
Coordina: Rafael E. González

La 35ª de Mozart / Emmanuel Pahud

Programa

Emmanuel Pahud, flauta
ORCHESTRE DE CHAMBRE DE PARIS
Douglas Boyd, director

Wolfgang A. Mozart: Fantasia sobre La flauta màgica (arr. R. Fobbes-Janssens)
Jacques Ibert: Concert per a flauta i orquestra
Maurice Ravel: Le tombeau de Couperin
Wolfgang A. Mozart: Simfonia núm. 35 en re major, KV 385

Carmina Burana

Sala Iturbi

Programa

Carmina Burana
Cor de la Universitat Politècnica de València
Orquestra Simfònica de Espanya
Kynan Johns, director

Caps Tallats. Símbols de poder

El Museu de Prehistòria de València acull una exposició dedicada al cap trofeu i a la seua significació des de l’antiguitat fins al món contemporani. En aquesta producció itinerant del Museu d’Arqueologia de Catalunya es presenten exemples arqueològics i etnogràfics de diversos museus, com també una iconografia artística i recursos audiovisuals que il·lustren el fenomen arreu del món, i que permeten conéixer les seues arrels i l’àmplia dimensió cultural assolida.

Prietas las filas. Vida quotidiana i franquisme

Durant gairebé 40 anys Franco va governar Espanya amb mà de ferro. Des de la victòria en abril de 1939 fins la seua mort el 20 de novembre de 1975 el Caudillo va dirigir un règim totalitari de caire nacionalcatolicista que, tot i patir les seues crisis internes, va mantenir la seua essència antidemocràtica fins el final.