Amb l’objectiu de fer accessibles les visites guiades del nostre equip de mediació a persones amb problemes auditius, proposem unes visites acompanyats per un intèrpret en llengua de signes, a través de la Federació de persones sordes de la Comunitat Valenciana. A continuació els horaris:
17:15 h. Visita inclusiva llengua signes al celler medieval i al refugi de Bombas Gens
18:30 h. Visita inclusiva llengua signes a les exposicions d’art
Cal indicar en les observacions del formulari quina sessió es desitja reservar
Activitat dissenyada per l’equip de mediadors de Bombas Gens.
Podràs descobrir més de 100 espècies de plantes i arbres que han transformat el que abans era el pati de darrere de la fàbrica. Un espai recollit de 1.147 m2, que hereta la tradició modernista de la seua arquitectura per crear un jardí frondós i colorista. I en el qual s’inclou la peça de Cristina Iglesias, A través, expandint així l’espai expositiu del centre d’art cap a l’exterior.
Entre els anys 1957 i 1972 hi hagué al Japó una transformació radical en el llenguatge fotogràfic per mitjà d’un grup de fotògrafs que va començar a dur a terme el seu treball durant la postguerra. Una renovació que va ocórrer en paral·lel amb els grans canvis econòmics, culturals i psicosocials del període, uns anys marcats per un enfrontament social, principalment contra l’herència americana de l’ocupació.
Esta exposició mostra una selecció d’obres de la Col·lecció Per Amor a l’Art, constituint-se com la col·lecció en mans privades més important de fotografia japonesa d’esta època fora del Japó.
La mirada de les coses. Fotografia japonesa entorn de Provoke és una selecció d’imatges que posa l’acent en els artistes que participaren en la formació VIVO (1957-1961), com Ikkō Narahara, Shōmei Tōmatsu, Eiko Hosoe, Akira Satō o Kikuji Kawada, i dels fotògrafs que portaran a terme la revista Provoke (Provocative Materials for Thought) en 1968, com Yutaka Takanashi, Takuma Nakahira o Daidō Moriyama.
El mode experimental en què mostraren les imatges com a producte d’una era marcada per importants esdeveniments polítics es convertí en un fenòmen i en una tendència que molts altres artistes -dins i fora del Japó- continuarien i que fins i tot s’aprecia en l’actualitat.
Així, es mostren, junt als ja esmentats, obres d’artistas com Toyoko Tokiwa, Nobuyoshi Araki, Ishiuchi Miyako, Kōji Enokura o Tamiko Nishimura entre d’altres.
Entre 1966 i 1977, l’intèrpret i compositor canadenc Glenn Gould va gravar tres programes radiofònics experimentals que van conformar l’anomenada Trilogia de la soledat, conformada per The Idea of North, The Latecomers i The Quiet in the Land, obres de caràcter experimental que Gould va definir com ‘el més proper a qualsevol fet autobiogràfic que s’haja emés per ràdio’ i en les quals aplicava la tècnica del contrapunt a les veus narratives protagonistes, que, al seu torn, reflexionaven sobre els efectes de la soledat i l’aïllament.
La translació del contrapunt a altres àmbits amb la finalitat de crear fugides narratives ha sigut significativament fructífera al llarg de la història. Aldous Huxley va demostrar que era possible utilitzar les seues bases per a desenvolupar la seua obra literària més ambiciosa, Contrapunt (1928) que, al seu torn, homenatjava la novel·la d’André Gide Les Faux-Monnayeurs (’Els moneders falsos’), escrita tres anys abans. En El soroll i la fúria, William Faulkner va crear una estructura en la qual el punt de vista canviava constantment desenvolupant un contrapunt de veus narratives que s’anaven superposant. Anthony Mann, amb el seu western Winchester 73 (1950), Max Ophüls amb el seu film La Ronda (1950), Mike Figgis amb Timecode (2000) i seus els quatre plans seqüència que es mostren simultàniament a la pantalla, Alain Resnais en No Smoking (1993) o el cineasta i videoartista Omer Fast en Remainder (2015) van aplicar els principis de la fuga en els seus films trencant els esquemes de la narració lineal i utilitzant repeticions i variacions com a agent estructural de les seues obres.
Ismael Galán, és un tio prou estrany, és de Múrcia, però se li entén en parlar. Ens mostra en el seu espectacle, un sense fi de dubte i inquietuds que li han fet perdre el nord.
Orgullós de ser el descobridor de centenars de teories fins hui desconegudes. Ismael és un còmic amb molts dubtes i inquietuds a l’una que divertides.
Un autèntic tot terreny, que donarà molt que parlar molt prompte. Prepara’t a gaudir d’un gran espectacle de comèdia gràcies a aquest gran còmic Murcià.
Per a l’any 2019 proposem una falla mòbil, realitzada i intervinguda de manera comunitària. Una instal·lació que serà transformada i enriquida dia a dia mitjançant tallers dirigits, on es podrà tant modificar la forma estructural de la mateixa com anar incorporant peces artístiques de les pròpies persones participants. L’estructura consisteix en un reticle cúbic tridimensional, fabricada amb tubs de cartó, nusos de fusta de faig, caragols i tensors d’acer.
Els grups que participen realitzaran un taller selfie, actualitzant el seu retrat mitjançant la tècnica de l’estarcido (stencil).
Organitza: Consorci de Museus Comunitat Valenciana.
Col·labora: Javier Molinero i Bernat Ivars.
Visita a l’exposició ‘Artfulness – Sentir Cuerpo Nosotros’ a càrrec de l’alumnat del Màster PERMEA a partir de l’activitat de PERMEA Obert
Organitza: Consorci de Museus Comunitat Valenciana
Col·labora: Luis Blasco, Patricia Chamorro, Lucía Fuentes i Tomás Hernández
Visita comentada en la qual es treballarà seguint la proposta de comissariat de Nerea Ubieto qui realitza una reflexió entorn de el ‘sentir’ i el ‘estar’. Durant el recorregut per l’exposició treballarem amb sentits que habitualment releguem a un segon pla en el museu per a posar especial recalcament en els mateixos. Tacte, oït i fins i tot l’olfacte seran els nostres guies per l’exposició. Ací el sentir en els seus diferents vessants jugarà un paper fonamental i serà activat mitjançant diferents dinàmiques que ens permetran reflexionar entorn de la dicotomia individualitat-col·lectivitat.
Aquesta visita guiada ha sigut proposada per l’alumnat del Màster PERMEA a partir de l’activitat de PERMEA Obert, ‘Hackaton de Mediació’.
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Col·labora: A.C. Jordi el Mussol. MiCe
La MICE és una mostra de cinema educatiu d’àmbit internacional per a xiquetes, xiquets, joves, professorat i públic en general, amb pel·lícules realitzades per alumnes dins d’entorns d’aprenentatge. Naix per la preocupació sobre l’educació en un moment en que l’obtenció del coneixement es realitza mitjançant experiències intervingudes i dirigides amb una innegable influència dels mitjans de comunicació i les tecnologies.
MICE va ser creada a València l’any 2013 per l’Associació Cultural Jordi el Mussol. Comença gràcies a un mestre de primària cinèfil, Josep Arbiol, amb experiència en el camp de l’educomunicació i presència en festivals internacionals, i s’ha anat alçant com un referent de l’educomunicació dins i sobretot fora d’Espanya, sent que és l’únic amb les seves característiques: un festival de cinema itinerant per tota la Comunitat Valenciana.
Ja es pot visitar l’exposició del Ninot 2019 a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. Més de 700 Ninots es distribuiran al llarg de més de 3000 metres de superfície. Mitjançant la votació popular s’elegiran els ninots indultats que se salvaran de les flames i que passaran a formar part del Museu Faller.
El 14 de març es portarà a terme la Clausura de l’Exposició del Ninot Indultat Infantil 2019 i la Clausura de l’Exposició del Ninot 2019 serà el dia 15 de març.
2º exposició del cicle ‘Totalitat i infinit. Economies de la transferència en un altre(s) temps(s) per a l’art’
Lloc: Centre del Carme. Sala Carlos Pérez
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
‘Fragments que representen el món’ és la segona exposició del cicle ‘Totalitat i infinit. Economies de la transferència en un altre(s) temps(s) per a l’art’.
Aquest segon moment expositiu es planteja com un cicle d’intervencions progressives en l’espai on cinc artistes construeixen un relat fragmentat carregat de futur i de presagis. D’aquesta manera els llocs s’envaeixen i els residus s’assenten per a obrir-nos a la relliscada de l’imprevist, aquell que flueix de tota acció comunicativa que es presta a la intercanviabilitat de papers entre emissor i receptor.
Un territori en què configurar un gest simbòlic que aprofundeix en el polític, màgic, social i coreogràfic que tanquen els nostres cossos. Parell a les intervencions s’estructura tot un programa d’accions i activitats paral·leles que activaran l’espai expositiu.
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Francachela Teatro
Col·labora: Salvem el Cabanyal
Festa d’inauguració de la 9ª edició del Festival Cabanyal Íntim i presentació del cartell amb assistència de l’artista, Elías Taño. L’esdeveniment comptarà amb l’actuació del grup Salami Purpura.
Organizat per Francachela Teatro amb la col·laboració de Salvem el Cabanyal, Cabanyal Íntim és un festival urbà i independent centrat al teatre íntim, proper i experimental.
El festival dibuixa annualment un recorregut escènic pel barri amb espectacles contemporanis que aborden el fet teatral des de les seues múltiples variants. Teatre en totes les seues varietats –dança, circ, performance, clown, musical, cabaret underground, vídeo art, poesia dramatitzada, etc.– que busca potenciar un diàleg entre la cultura teatral emergent i la idiosincràsia d’un barri, la seva història i els seus habitants.
Realitzada per alumnes del col·legi Domus de Godella i de Polònia, Turquia, Itàlia i Romania, en el marc del projecte europeu Erasmus+ ‘The Heritage Project’
Organitza: Consorci de Museus Comunitat Valenciana
Col·labora: Institución Cultural Domus
La representació del llibre ‘El Lazarillo de Tormes’ en els claustres del Centre del Carme serà realitzada per alumnes seleccionats del col·legi Domus de Godella, als quals s’uniran alumnes de col·legis de Polònia, Turquia, Itàlia i Romania, en el marc del projecte europeu Erasmus+ ‘The Heritage Project’ coordinat pel col·legi Domus.
El principal objectiu del projecte és acostar a l’alumnat al patrimoni cultural dels diferents països a través de les diferents manifestacions artístiques: la literatura, la música, el teatre i l’arquitectura, sense perdre de vista els valors comuns com la tolerància, el respecte, la inclusió, la solidaritat, la multiculturalitat i la pau.