Política de cookies
Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

X

Cinema Fòrum Russafa

Cicle de cinema de temàtica social, organitzat per la Junta de Russafa i la Plataforma per Russafa, amb la projecció d’una pel·lícula i posterior debat sobre el tema en qüestió en cada sessió (viure la vellesa, la violència de gènere, la desigualtat de gènere, la prostitució, la crisi econòmica, la discriminació LGTBI).

Efímeres i eternes. Pintura de flors a València (1879-1930)

Amb el títol “Efímeres i eternes. Pintura de flors a València (1879-1930)” la Casa Museu Benlliure acull una bonica exposició que aborda per primera vegada l’estudi de la pintura de flors en l’art valencià de entresegles. La mostra, comisariada per la Dra. María José López Terrada, professora titular del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València, va ser inaugurada ahir per la Regidora de Cultura, Gloria Tello i és una oportunitat única per a acostar-se al món de les flors a través de la mirada dels millors pintors valencians.

A través de quasi mig centenar d’obres aquesta exposició ofereix al visitant la possibilitat de descobrir l’evolució que va experimentar aquesta temàtica pictòrica des dels plantejaments més academicistes vinculats amb la tradició de l’Escola Valenciana de Flores de finals del segle XIX fins la deriva de tints “deco” dels anys trenta. I tot això amb obres de pintors tan reconeguts com Blas Benlliure, Cebrián, Mezquita, Ramón Stolz, Ignasi Pinazo i Camarlench, Joaquín Sorolla i Fernanda Francés

L’exposició romandrà en el recinte cultural del carrer Blanquerías fins al pròxim 7 de juliol.

La Maternitat suïssa d’Elna: un bressol d’humanitat enmig de la barbàrie

“La Maternitat suïssa d’Elna: un bressol d’humanitat enmig de la barbàrie” és una mostra que ens guia a través de la vida d’Elisabeth Eidenbenz, una dona que va dedicar la seua vida a l‘ajuda humanitària i especialment, de la infància. Primer va intervindré a la guerra civil espanyola amb l’ajuda als xiquets republicans i més tard, amb la creació de la maternitat d’Elna, donà suport a les dones espanyoles refugiades a França que estaven embarassades i als seus fills, que vivien en condicions infrahumanes als camps de refugiats propers.

Amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Dona, la Regidoria de Patrimoni i Recursos Culturals, presenta esta exposició en el refugi del carrer dels Serrans dedicada a la maternitat d’Elna i a la figura d’Elisabeth Eidenbenz (coneguda com la señorita Isabel), que va dedicar tota la seua vida a l’ajuda humanitària. Va començar en 1937, formant part de l’Associació d’Ajuda Suïssa als xiquets de la Guerra Civil Espanyola, la qual tenia la seu a Burjassot, des d’on feia arribar a Madrid l’ajuda en forma d’aliments i altres productes que venien de Suïssa.

Els camions que s’enviaven a la capital tornaven a València plens de persones que fugien de les bombes, majoritàriament xiquets. Al gener del 1939, amb la guerra a punt d’acabar, mig milió de persones van travessar la frontera francesa, entre elles Elisabeth, acompanyant alguns xiquets espanyols.

Les 7 cabretes i el llop

7 cabretes menudes i molt espabilades es queden soles a casa perquè la mare ha d’anar a comprar. Conseguirà el llop veí i acosador enganyar-les i devorar-les?

Versió moderda amb titelles de taula en fusta reciclada del tradicional conte.

La obra és en Valencià.

Exhibició i identitat en la Setmana Santa Marinera

L’exposició fotogràfica Exhibició i identitat en la Setmana Santa Marinera, de José Carlos Díaz Martí i Juanjo Martínez Penella, mostrarà a la ciutadania el moment, el gest i l’emoció dels qui participen i fan esta festa en els Poblats Marítims de València. S’exhibix el caràcter popular de la festa, així com la intensa sociabilitat d’unes gents que no obliden la seua arrel marinera.

Open call “Virtual Choreographies” de Rosana Antolí

La investigació en curs que emmarca ‘Virtual Choreography’ de Rosana Antolí cerca representar la identitat dels habitants de diferents ciutats a través de la recol·lecció dels seus gestos i moviments diaris, a través de la seua coreografia social. Antolí, que va començar aquest mapa en el barri londinenc de Hackney Wick, situa València com la tercera seu del seu projecte.

Elisa Matallín “Fora d’escena”. Resistències artístiques

Instal·lació del procés i resultat experimentats durant la residència de producció artística en entorns educatius a l’IES Guillem d’Alcalà.

Durant els mesos d’octubre a desembre, ‘Fora d’escena’ va possibilitar a l’alumnat viure l’experiència de la creació artística a través de la performance com a vehicle d’expressió actiu. Els participants van representar reflexions a partir dels seus interessos, a través de metàfores amb el cos i amb ajuda d’objectes que van accionar en l’institut.

Materia i memòria en Aub, Hervás i Chirbes

LLOC: Sala de la Biblioteca.

Aquesta mostra de caràcter documental, vinculada a l’exposició Temps convulsos, busca les connexions en termes de matèria i memòria en les obres de tres escriptors valencians, Max Aub, Eduardo Hervás i Rafael Chirbes.

A més de la documentació de cada escriptor, s’ha de sumar la interpretació que l’artista Chema López aporta al treball d’Aub, Hervás i Chirves amb les seues pintures.

Temps convulsos. Històries i microhistòries en la col·lecció de l’IVAM

La col·lecció reunirà obres d’artistes que han compartit la necessitat d’utilitzar les tècniques i les imatges de la cultura de masses i manipular la iconografia que produïen les societats industrials per a posar-les en qüestió.

Organitzada temàticament en apartats que van des de l’històric, incloent obres que han tractat la Guerra Civil espanyola i les dues Guerres Mundials, fins al desenvolupament de les micropolítiques, amb la introducció dels feminismes,o la inclusió d’altres identitats construïdes com a reflex negatiu de l’occidental.

LLOC: Galeria G4-G5.

Exposició de fotografia ‘Objectius pel Canvi’

Eres conscient de la necessitat que té el planeta de ser escoltat i cura? Amb aquesta pregunta arrancava el concurs de fotografia pel canvi climàtic “Objectius pel Canvi”, des de la fundació València Clima i Energia, realitzat a través de les seues xarxes socials, al llarg de tres mesos. Tres mesos en què centenars de fotografies de seguidors i defensors del medi ambient ens han parlat d’incendis, del desglaç, de l’energia, del consum responsable, de la pujada de les temperatures, i d’aquells paisatges meravellosos que ens envolten que no volguérem perdre per culpa del canvi climàtic. Tots aqueixos fotògrafs i fotògrafes han sigut els nostres ulls per a fer visible un problema més que evident en el nostre entorn i en les nostres vides.

Jaleo d’Hivern

Es tracta d’una sèrie de conferències i taules rodones que prestarà una atenció especial al caràcter inclusiu de la lectura.
Jaleo d’Hivern és un espai de formació contínua i intercanvi entre professionals de la Comunitat Valenciana que també ofereix seminaris oberts a totes les persones interessades que vulguen acudir.

Exposició filatèlica de Vicente Blasco Ibáñez

L’exposició organitzada per la Societat Valenciana de Filatelistes estudia la memòria i la figura de l’escriptor, novel·lista i polític Vicente Blasco Ibáñez, a través d’emissions filatèliques, així com el seu ús postal.

En l’exposició, que consta de sis col·leccions, es poden trobar vinyetes, personatges coetanis, cartofília de les seues obres, habilitacions republicanes, emissions i estudis postals de segell, així com marcofília i altres categories filatèliques.