- La Junta de Govern Local aprova la contractació d’un projecte que implementarà els recursos museogràfics del centre amb aplicacions tecnològiques
- Amb caràcter complementari, s’ha tret igualment a contractació la Direcció Executiva d’este projecte i la preproducció dels continguts científics
- L’objectiu és captar l’atenció d’un públic tecnòfil que busque experiències lúdiques i immersives en els museus
La Junta de Govern Local (JGL) ha aprovat contractar un projecte, per un import total d’1.146.644,40 euros (IVA inclòs) per a implementar mitjançant aplicacions tecnològiques l’experiència del visitant del Museu de Ciències Naturals de València.
Així, el Museu podrà oferir novetats com a realitat augmentada, visites virtuals i pel·lícules 3D gràcies a un projecte, elaborat per la Universitat Politècnica de València, que implantarà tecnologies interactives innovadores que permetran millorar l’experiència del visitant i avançar en la modernització del museu.
El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha indicat que l’objectiu d’esta actuació “és atraure a un públic més ampli i també captar l’atenció d’un públic tecnòfil, tant turistes com locals, que busque experiències lúdiques i immersives en els museus”.
El projecte d’implementació d’aplicacions tecnològiques per al Museu de Ciències Naturals de València compta amb el finançament dels fons procedents del Pla de Recuperació, transformació i Resiliència (Next Generation) en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en destí (PSTD), i el contracte tindrà una duració de 9 mesos, sense possibilitat de pròrroga.
Caballero ha explicat que el projecte contempla 9 accions consistents en el desenvolupament d’aplicació mòbil de realitat augmentada; la generació d’una pel·lícula 3D i dotació d’equipament per a visualitzar-la, així com de tres audiovisuals; o el desenvolupament de dos instal·lacions interactives com a permanents “La Història del Planeta Terra” i “La Cova de les mans”.
Així mateix, es generaran dos aplicacions interactives de mapes integrades en pantalles tàctils per a la sala sobre els jaciments paleontològics i la de malacologia; mobiliari necessari per a les instal·lacions interactives; el recondicionament audiovisual de la sala de projeccions del museu; i el subministrament de perifèrics i sistemes informàtics.
Presentació d’ofertes
El termini de presentació d’ofertes del projecte d’implementació d’aplicacions tecnològiques per al Museu de Ciències Naturals de València s’obri el pròxim 4 de març i finalitza el pròxim dia 2 d’abril.
El concurs està obert a empreses amb equips qualificats en entorns tecnològics, perquè els treballs objecte del contracte impliquen activitats tècniques i de gestió habituals en el desenvolupament de sistemes d’informació, és a dir, planificació, anàlisi, disseny, construcció, proves, integració, implantació i seguiment, però amb experiència i coneixements específics en determinades tecnologies i metodologies de desenvolupament.
Amb caràcter paral·lel, s’ha aprovat també l’obertura del procediment d’adjudicació del contracte de direcció executiva d’este projecte i la preproducció de continguts. Este servici haurà de realitzar-se a través d’un equip multidisciplinari integrat per experts en estes matèries (en direcció de projectes d’implementació tecnològica o museografia, elaboració de continguts relacionats amb la paleontologia, la biologia o la geologia, il·lustradors científics, entre altres).
Este contracte de servicis té un pressupost estimat 162.351,51 euros (IVA inclòs). El termini d’execució serà igualment de 9 mesos, si bé els continguts científics i visuals s’han d’elaborar en un termini de 4 mesos. La convocatòria d’este contracte ja es va publicar en la plataforma de contractació, acabant el termini per a presentar ofertes el 13 de març.