EL TRIO GOLDBERG PORTA A L’ALMODÍ EL SEU PROJECTE ENTORN DE LES “VARIACIONS GOLDBERG” DE JOHANN SEBASTIAN BACH
Les “Variacions Goldberg” és una de les obres més emblemàtiques del compositor barroc alemany Johann Sebastian Bach, i una de les obres mestres de la història de la música. Estes variacions seran interpretades
en una versió especial pel Trio Goldberg, demà dissabte a l’Almodí, a les
19.00 hores, dins del cicle “Cambra al Palau” que organitza el Palau de la Música.
El Trio Goldberg, que està format pel violinista Raúl Arias i la viola Pilar
Marín, els dos professors de l’Orquestra de València, així com pel violoncel·lista David Apellániz, oferiran al públic assistent estes variacions en
un exquisit arranjament per a trio de corda del viola Bruno Giuranna, ja que
originalment el compositor barroc alemany les va compondre per a teclat. La
regidora de Cultura i presidenta del Palau, Gloria Tello, ha volgut incidir en este aspecte, en la “varietat de les propostes que proposen al públic els músics i els grups del nostre cicle, amb versions de molta qualitat que permeten no sols gaudir del repertori tradicional, sinó també d’obres mestres en uns altres formats adaptats”.
The Goldberg Project es caracteritza per l’eclecticisme, la versatilitat, el
rigor i la creativitat musical. Esta ocasió serà prova d’això, ja que afronten una de les obres més emblemàtiques de Bach, les Variacions Goldberg, BWV 988, des d’una perspectiva diferent i innovadora. Denominada originàriament per l’autor Ària amb variacions diverses per a clave amb dos teclats (Aria mit
verschiedenen Verænderungen vors Clavicimbal mit 2 Manualen), l’obra fou composta quan era cantor a l'església de Sant Tomàs de Leipzig. Deu el nom al clavicordista i deixeble de Bach Johann Gottlieb Goldberg, que en podria haver sigut el primer intèrpret.
Per part seua, el director del Palau, Vicent Ros, ha recordat la importància que té la música de cambra per al professorat de l’OV, que permet “desenvolupar la complicitat entre els músics, compartir sons, escoltar-se i sentir que cada instrument té la seua importància, en íntima comunió amb el
públic”.
Dades bàsiques
Activitats

07/06/2025 | 23:00 h – Concert. Pop Ladies: Tribut a les veus femenines [Castellar]. Tribut que ens porta els millors temes de grups i cantants femenines. Intèrprets: Sandra Polop i Sabrina Navarro.

08/06/2025 | 12:00 h – Concert. Unión Musical Santa Cecilia Castellar Oliveral [Castellar]. Director: Joan Carles Alonso Campos.

13/06/2025 | 20:30 h – Concert de música pop. Natali McPears [Beniferri]. Conjunt acústic format per Natali McPears, veu; Pablo Monleón, guitarra; Jorge Vila, baix. Versions de temes de pop, soul i rhythm & blues.

14/06/2025 | 23:00 h – Concert. La Pelona [L’Oliveral]. Barreja de ska-rock, desamor i l’humor en una explosió de diversió i de ritmes amb lletres que exploren les complicades emocions del cor amb un toc còmic; cada cançó és un viatge d’alegria i desen

14/06/2025 | 22:30 h – Concert pop-rock. Helios [El Saler]. Banda que interpreta covers dels més destacats grups dels anys 80-90-00. Integrants: Ray Casanova, Jesús García, José M. Palomar, Juan Plasencia, Vicente Piquer, Javier Campos.

15/06/2025 | 12:00 h – Concert. Centre Instructiu Musical Castellar Oliveral [L’Oliveral]. Director: Manuel Baixauli Ferrer.