Toril (2016) de Laurent Teyssier . VOSE. 84 min.
En el sud de França, Philippe viu entre dos mons. El seu trànsit de cànnabis i l’explotació agrícola familiar. El dia en què el seu pare, sobreendeutat, intenta acabar amb la seua vida, Philippe decideix salvar les seues últimes terres. Per a aconseguir-ho, necessita trobar ràpidament molts diners. Philippe s’associa llavors amb un important traficant de la zona per a establir una extensa xarxa de narcotràfic en el cor del mercat rural. Xarxa de la qual li costarà per a eixir…
MÉS INFORMACIÓ en el web del Instituto Francés1
Anna es una adolescente con pocos amigos, volcada en atenciones con su padre, un inventor despistado que acaba de dar con el invento de su vida: la máquina del tiempo. Debido a un error involuntario, Anna se convertirá en la viajera en el tiempo de un camino que sólo tiene marcha hacia delante. Nuestra máquina sólo viaja hacia al futuro y su única esperanza es encontrar la manera de volver a casa en una sociedad donde la tecnología y los avances le permitan reconfigurar la máquina.
Una historia de aventuras en la que el uso de proyecciones hará casi real nuestro viaje en el tiempo. La aventura que cualquier niño o niña querría vivir.
Toril (2016) de Laurent Teyssier . VOSE. 84 min.
En el sud de França, Philippe viu entre dos mons. El seu trànsit de cànnabis i l’explotació agrícola familiar. El dia en què el seu pare, sobreendeutat, intenta acabar amb la seua vida, Philippe decideix salvar les seues últimes terres. Per a aconseguir-ho, necessita trobar ràpidament molts diners. Philippe s’associa llavors amb un important traficant de la zona per a establir una extensa xarxa de narcotràfic en el cor del mercat rural. Xarxa de la qual li costarà per a eixir…
MÉS INFORMACIÓ en el web del Instituto Francés
El arte y la artesanía árabes utilizan profusamente la caligrafía como elemento estético y como forma de transmitir mensajes. En la exposición “L’Argila de la mitja lluna” pueden verse magníficos ejemplos de caligrafía sobre cerámica.
Dentro de las actividades que acompañan a la exposición, el Museu d’Història de València ha organizado dos talleres de caligrafía (inicial y avanzado), impartidos por Abdalaziz Bouhlasa.
Compra tu entrada para hacer un viaje a Abbey Road y únete a la Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band con los Imagine Beatles que traen el sonido de Liverpool al escenario. Con las mejores canciones de los Beatles, la réplica de sus trajes y los instrumentos de la época, este espectáculo recrea toda la emoción y la energía de un auténtico concierto de John, Paul, George y Ringo.
Lo más parecido que hay a los Fab Four, los Imagine Beatles son naturales, vibrantes y divertidos. Así que si desea “Twist and Shout”, ser un “Paperback Writer”, o solo “Let it be”, este espectáculo te transportará para disfrutar de la brillantez, la diversión de las canciones y la música que conquistaron el mundo.
La visita guiada serà un viatge comentat amb l’artista Eduardo Hurtado entorn del seu projecte expositiu ‘Oh! Monstruo’ realitzat en la Sala Dormitori del Centre del Carme. Marcarem un recorregut a través del qual ens acostarem al treball escultòric des d’un relat en primera persona.
Presentación pública del catálogo de la exposición ‘Eduardo Hurtado. Oh! Monstruo’, con textos de Daniel J. García y Jesús Alcaide, comisario de la exposición. Además, en el acto de clausura se realizará una visita al espacio expositivo donde tendrá lugar una performance en colaboración con el artista Alexander Arilla Velázquez.
‘Book From The Ground’ conté relats curts, utilitzant únicament com a escriptura emoticones i pictogrames coneguts mundialment. Amb aquest altre sistema encara més universal, sense lletres ni caràcters, Xu Bing fa possible que el seu llibre es puga llegir, sense que els coneixements idiomàtics del lector suposen un impediment per a la seua comprensió.
Xu Bing (1955, Chongqin, la Xina) tenia 11 anys quan va esclatar la Revolució Cultural al seu país i, igual que els seus coetanis, va haver d’aprendre tots els nous caràcters simplificats. Tal vegada és per aquesta raó que la problemàtica del llenguatge ocupa una part important del seu treball. El seu art és tan complex com la seua formació. Des de molt xicotet ha viscut envoltat de llibres, perquè son pare era professor a la Facultat d’Història i sa mare era bibliotecària. Els grans canvis culturals i polítics viscuts en la seua infància i joventut es veuen reflectits en els seus treballs.
Totes les seues obres posseeixen un fort component social, encara que, tal vegada, l’espectador no sempre s’evidencie d’això; igual que l’humor, que també està latent en el seu treball. Xu Bing transporta les seues vivències a la seua producció artística, on art tradicional i art conceptual van intrínsecament units.
Entre 1966 y 1977, el intérprete y compositor canadiense Glenn Gould grabó tres programas radiofónicos experimentales que conformaron la llamada Trilogía de la soledad, conformada por The Idea of North, The Latecomers y The Quiet in the Land, obras de carácter experimental que Gould definió como “lo más cercano a un statement autobiográfico emitido por radio” y en las que aplicaba la técnica del contrapunto a las voces narrativas protagonistas, que a su vez reflexionaban sobre los efectos de la soledad y el aislamiento.
La traslación del contrapunto a otros ámbitos con el fin de crear fugas narrativas ha sido a lo largo de la historia significativamente fructífero. Aldous Huxley demostró que era posible utilizar sus bases para desarrollar su obra literaria más ambiciosa, Contrapunto (1928) que a su vez homenajeaba la novela de André Guide Los monederos falsos, escrita tres años antes. William Faulkner en El ruido y la furia creó una estructura en la que el punto de vista cambiaba constantemente desarrollando un contrapunto de voces narrativas que se iban superponiendo; Anthony Mann con su western Winchester 73 (1950), Max Ophuls con su film La Ronde (1950), Mike Figgis con los cuatro planos secuencia simultáneos a tiempo real de Timecode (2000), Alain Resnais en Smoking/No Smoking(1993) o el cineasta y videoartista Omer Fast en Remainder (2015), aplicaron los principios de la fuga en sus filmes rompiendo los esquemas de la narración lineal y utilizando repeticiones y variaciones como agente estructural de sus obras.
El Principiante huye a un claro del bosque. Allí se encuentra con un montón de seres fantásticos y extraños que le enseñan a comer la fruta caída de los árboles, bailar a la luz de la luna y cantar como lo hacen los animales. No está sólo, son varios, y se han encontrado allí.
Este cuentacuentos, que realizará el mismo artista Eduardo Hurtado, se plantea desde una experiencia a partir de su proyecto expositivo ‘Oh! Monstruo’, desarrollado en la Sala Dormitorio del Centre del Carme.
Esta actividad parte de una adaptación, dirigida al público infantil, de los textos del poemario que el mismo artista ha trabajado para la exposición.
Presentada per Sr. Yuri Aguilar, Gerent a Aguilar Cinematografia. Projectada en 35 mm. En finalitzar tindrà lloc un col·loqui a càrrec de Donya Maite Orduña.
Accés lliure fins a completar aforament
Més informació: info@casinodeagricultura.com Tel.963517142
Dijous vinent, 7 de febrer, a les 19 h., a la sala d’usos múltiples del Museu d’Història de València, tindrà lloc una de les activitats organitzades entorn de l’exposició temporal «L’Argila de la mitja lluna”, que s’exhibix en el MhV des del mes de desembre passat.
Josep Vicent Lerma, comissari de la mostra, oferirà la primera de les conferències d’un cicle que es desenvoluparà entre els mesos de febrer a abril i que comptarà amb altres experts en la matèria.
Amb el títol “La ceràmica islàmica a la ciutat de València, mil anys després”, Lerma ens oferirà la seua visió d’autor sobre les ceràmiques islàmiques descobertes a la ciutat de València al llarg dels últims 35 anys d’excavacions arqueològiques urbanes.
Josep Vicent Lerma Alegría, és membre del Servei d’Investigació Arqueològica Municipal (SIAM) de l’Ajuntament de València.